2015. január 18., vasárnap

A jövő nemzedéke


Egyik nyáron, miután már felmondtam az élményfürdőben, a nagy hőség kiűzött minket a strandra. Minket alatt értem a húgomat, a barátnőjét és jómagam. A csomagmegőrző szerepét választottam, hogy a csajok nyugodtan tudjanak csúszdázni (én pedig nyugodtan tudjak olvasgatni). Szekrényt pluszpénzért anyagi okok miatt nem kértünk, elég volt a belépőt kifizetni. Mint a helyszínen kiderült, hiába ígérte a volt főnököm, hogy egyszer megnézhetem a felújított strandot ingyen, meg kellett vennünk a belépőt, hiszen az új vezetőség még a saját dolgozóitól is belépőt kért. Szégyen! Mindegy. Amúgy sem akartam csúszni egyszer sem, nem kockáztattam, hogy megsérülök, aminek megvolt minden valószínűsége, annyira rövid csúszdaérkező medencét építettek a legnagyobb és leghosszabb csúszdához. Mondjuk meg is lett az eredménye az elcseszett tervezésnek, olyan délután két óra körül ugyanis megvolt az első vendég, aki betörte ott a fejét. Utána le is zárták a "bűnös" csúszdát. Nem tudom, vajon mindennap megvárják az első szerencsést, aki szétveri a fejét, és csak utána zárják le? Másodszor is: szégyen!

Nem is a strandolás volt annyira lényeges, hanem a hazaindulás. Szépen összegyűltünk, mi, kitikkadt strandolók a főbejárattal szemközti buszmegállóban, amely mögött egy cseppnyi erdő húzódik, nem mesze tőle kis kilátóval. Tőlünk olyan tíz lépésre két darab kis teenager, na jó, magyarosabban két kis picsa állt (14-15 évesek, ha lehettek), persze rendesen kimázolva. Egyszer csak megjegyezte a húgom, hogy egyikük épp most hajított el az erdő irányába egy másfél literes ásványvizes flakont. Ááá, ezt nem tűrhettem! Első felindulásomban elképzeltem, ahogy odamegyek hozzájuk, és a "természet nevében" feldugom a sejhajukba a flakont. De csak annyi történt, hogy felvettem a szemetüket, hozzájuk léptem “lányok, ezt elejtettétek” mondatommal, és kidobtam a tőlük öt lépésre lévő kukába. Ők meg csak röhögtek. El sem szégyellték magukat. Mondjuk erkölcsileg igazából én voltam a menőbb, és aki nem így gondolja, azzal baj van...

Másnap elmentünk sörözni (ugyanígy hárman) - meg fogsz lepődni - egy sörözőbe. Kint telepedtünk le, a szomszéd asztalnál pedig egy marék suttyó ült. Pontosabban olyan 15-16 év körüli két fiú két lány dupla páros. Fél füllel egyszer-egyszer belehallgattam a beszélgetésükbe. Persze nagyon nem kellett megerőltetnem magam, és még csak irányba sem kellett állítanom a fülkagylóimat, ugyanis az egyik kiskrapek erőteljesen lökte ki a szájából a parasztvakítást. Kötőszava volt a b. meg és a f.-om meg hasonlóak. Nagyon fárasztó volt a srác, mert csak az önfényezést adta elő. Hogy ő ezt rúgta combon az iskolában, meg azt rúgta fejen; meg hányszor volt úgy be b.-va, hogy világáról nem tudott; meg a "dizsiben" nyolc biztiőr sem tudta lenyomni. Már majdnem sírtam. De ha megkérdeznénk az ilyen fiataloktól, hogy mik a terveik a jövőre vonatkozóan, akkor:
A/ nem tudják
B/ celebek akarnak lenni
C/ nem tudják, és röhögnek
Szép.

Huh, nemrég láttam a neten egy kis összefoglalót: fiatalokat kerestek egy újabb csodálatos és tartalmas valóságsóhoz, ahol az egyik huszonéves csajnak szegezték a kérdést, miszerint ő biszexuális-e? Válasz: "hát, végülis igeeen, válság van, nem lehet válogatniii"...

Csak röviden mászok még bele a fiatalok öltözködése témába. A (kis)lányok nem értik, miért nem tisztelik őket a fiúk, és miért csak két vállra fektetni akarják őket, persze nem egy birkózó verseny keretén belül. Nos, talán ha a ruházatukról nem az ordítana (ruházat alatt picsavillantó szoknyát, forrónacit, vagy csak egy átlátszó harisnyát tangával vagy anélkül, és "dekoltázsom-még-nincs-de-kirakom" topokat értek), hogy gyertek és csináljatok meg, más értékem úgysincs... A fiúkról pedig annyit, nem értem, miért akarnak egyre nőiesebben öltözködni. Nagy divat a rózsaszín, strasszkövekkel kirakott póló, amit előszeretettel hordanak csőnacival és női retikülökre hajazó táskákkal.

Ezek után reszketve gondolok a jövőre. Ki fog dolgozni, hogy fognak ezek gyereket nevelni? Hogy fogják továbbvinni a nyugdíj-rendszert? Ja, addigra úgyis feltornázzák a honatyák a nyugdíjkorhatárt száz évre, a kötelezően bedolgozott éveket pedig hetvenre. De ez már egy másik téma, amibe most nem kezdek bele.

Na, ennyit a jövő generációjáról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése