2014. november 1., szombat

Nőnemű lény egy idegen országban


Azt törpöltem ki, hogy szentelek néhány bejegyzést a londoni élményeimnek, bepillantást engedve a hol küzdelmes, hol vidám, vagy éppen meglepő történésekbe. Ehhez kicsit a múltba kell révednem, hogy felidézhessem a kereken egy éves itt-tartózkodásunk egy-egy mozzanatát. Lássuk.

Legelső angliai munkánkat egy csipszgyár éjszakás műszakjában kaptuk Tibimmel. Sajnos nekem annyira nem tolerálta a szervezetem az állandó éjszakázást, hogy másfél hónap után úgy lemorzsolódtam, mint jól kiszáradt kukoricacsőről a szemek egy igen erős gazdasszonymarokban.

Emlékeim szerint egy szerda reggel történt, hogy 7-kor végeztünk az éjszakás műszakkal, és mivel egy kolléganőmtől megkaptam egy másik ügynökség címét, gondoltam, nem húzom az időt, hanem nyakamba kanyarítom a várost, és szerencsét próbálok. Nem akartam Tibit magammal cipelni, mondván, hadd aludjon, meg amúgy is nagylány vagyok, megoldom. Hja persze. Én, aki a saját szülővárosában képes eltévedni, majd kialvatlanul odatalál egy frissen kapott ismeretlen címre, ráadásul külföldön!

Egy zuhany után elindultam a buszhoz. Előzőleg annyit gyorsan megnézett a neten Tibi, hogy melyik megállónál kell leszállnom, a házszám meg adott volt. Az egyszeri átszállással még nem is volt gondom, ám amikor már fent ültem a második buszon, kezdődtek a kisebb-nagyobb bonyodalmak. Először is, az egyik megállónál (egy metróállomás előtt) az a busz, amelyikre átszálltam, nekiállt rostokolni, aztán amikor már az utasok is tanácstalanul nézegettek körbe, hogy miért nem indulunk már, a géphang bemondta, hogy pár percig legyünk türelemmel, amíg a buszsofőrök helyet cserélnek. Itt ugyanis szokás egy-egy járat közben, a buszöbölben átadni a műszakot. Na de csak elindultunk végre! Azzal azonban nem számoltam, hogy délelőtt csúcsforgalom van. Ja, nem is: ultra-megaforgalom! Volt egy olyan szakasz, ahol két buszöböl között eltelt negyed óra is, pedig a távolságot nem kilométerekben kell elképzelni. Ködös fejjel elkezdtem kalkulálni, hogy ha így haladunk, akkor órákba telik, míg megjárom az ügynökséget, és akkor mikor fogok aludni, hogy kibírjam az éjszakás műszakot? Így hát idő előtt jeleztem, mert azt láttam, hogy az ellenkező irányba (hazafelé) nincs nagy forgalom. Miután leszálltam, kíváncsiságból a megállóban megnéztem a táblát, hogy hány megálló lett volna még hátra a célig. Kiderült, hogy csak egy! Megint kalkuláltam: ha már idáig eljöttem, és rászántam ezt a délelőttöt, akkor csak ne adjam fel, azért is vigyem véghez a küldetésem. Egyúttal azt is megnéztem, hogy az adott busz 6-7 percenként jár. Mindez egy fél percbe sem telt bele. Amikor azonban megfordultam, éppen elhúzott mellettem a következő busz, szóval esélyem sem volt leinteni, és felszállni rá. Így hát elindultam gyalog, de jól is tettem, mert útba esett egy benzinkút, ahol el kellett intéznem egy kis dolgot. Bementem, és mivel tudtam, csak úgy nem engednek be bárkit az utcáról a kétbetűsre, vettem egy csokit (mi mást?), és megkérdeztem, merre találom a mosdót. A benzinkutas egy ajtó felé bökött ujjával, és közölte, hogy menjek csak be nyugodtan. Egyébként jól gondoltam, hogy nem lehet csak úgy mindenféle odatévelyedettnek használnia a mellékhelyiséget, ugyanis ki volt írva az ajtóra az „Out of order”, vagyis használaton kívül felirat.

Folytattam utamat, gyalog. Valamit nagyon elnézhettem, mert megérkeztem ugyan a buszmegállóhoz, ahol elvileg le kellett volna szállnom, de csak nem stimmelt a házszám, és hiába kérdezősködtem, mindenféle kisutcákba irányítgattak, az idő meg egyre csak telt-múlt. Végül feladtam a csatát (a harcot még nem), és elindultam szépen haza. Fél dél körül meg is érkeztem, és végre bezuhantam az ágyba azzal a tudattal, hogy nem adtam fel félúton, hiába voltam kimerült. Van abban valami kellemes érzés, ha az ember ki tudja tolni a határait. Így érzi, hogy fejlődik és erősödik.

Következő héten, immár Tibivel együtt mentünk el az ügynökséghez, oda is találtunk, és kiderült, hogy egy héttel előtte nem a jó buszmegálló környékén keresgéltem, hanem még eggyel tovább kellett volna mennem…

A történet vége az lett, hogy sikerült beregisztrálnom ahhoz az ügynökséghez, ami szám szerint a második volt. Mindezek után már csak várnom kellett, vajon felhívnak-e egy esetleges munkaajánlattal, ami a folytatásból fog kiderülni.

(Ez az elveszettnek tűnő nő akár én is lehetnék...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése