Továbbfűzvén az eddig leírtakat:
Mindezek ellenére, vagy talán pont ezek miatt
imádtam emberekkel dolgozni! Mindig volt valami újdonság, nem volt két egyforma
nap.
A legjobbat még nem is írtam! Bár ez egyszeri
eset volt, szerintem megéri pár sorban összegeznem.
Első információmorzsa: gyakran fordultak meg
nálunk angolul kommunikáló vendégek.
Második információmorzsa: nagyon sok szlovák
vendég fordult meg nálunk.
Harmadik információmorzsa: előttem a pulton
található volt egy laminált, szlovák nyelvű tájékoztató.
A következő kis jelenet játszódott le a
kasszámnál egy verőfényes napon. Bejött két angol úriember, és szokatlanul
kedvesen és intelligensen érdeklődtek, mi újság nálunk, hogyan lehet bejutni,
mik a szabályok stb. Az egyikük éppen a szlovákul megírt ártájékoztatót
böngészte, és az egyik sorra bökve megkérdezte tőlem, hogy mi is van odaírva.
Én meggondolatlanul csak annyit mondtam, hogy azt nem tudom elolvasni, bár ez
az angol nyelvben értelmezhető úgy is, hogy nem tudok olvasni. A másik felkapta
a fejét és amolyan félhangosan megjegyezte a társának: "Te, itt dolgozik
és nem tud olvasni?" Szerencsére leesett a tantusz, és elmagyaráztam
nekik, hogy nem olvasni nem tudok úgy általában, hanem a szlovák nyelvet nem
tudom értelmezni. Hú, látni kellett volna a megkönnyebbülést az arcukon! Az
akkor szolgálatban lévő biztiőrünk pont ott téblábolt körülöttem, és kíváncsi
volt, miről tárgyaltunk mi hárman. Amikor elmeséltem neki, igen jót mulatott
rajtam.
A következő szituáció leginkább akkor fordult
elő, amikor sok volt a vendég, és állt, mit állt, kígyózott a pénztárak előtt a
sor. 3 db pénztár közül az esetek többségében a bejárati ajtóhoz legközelebbit
választották a vendégek, ami a 2-es pénztár. Rögvest jobb kézre mellette van az
1-es, ott ültem én, balra tőlünk kb. öt lépésre pedig a 3-as. Kis ideig (éppen
addig, ameddig a hátunk mögött tébláboló műszakvezetőnknek fel nem tűnt)
általában még kiélveztem a nyugis helyzetemet, ugyanis amint kasszát
nyitottunk, a 2-es sorban taposták egymást a vendégek, tolakodtak, szuszogtak,
kígyóztak, méltatlankodtak, ebből kifolyólag a mellettem ülő kolleginám majd’
elhagyta a haját, míg eközben előttem csak a nagy légüres tér volt. Nem tudom,
talán nem úgy néztem ki, mint egy átlagos, hétköznapi pénztáros…
Nos, miután már a szemkontaktus megteremtése,
mosolygás, integetés sem segített, nyomatékosan felhívtam magamra a figyelmet
egy csatakiáltással:
- Tessék,
lehet ide is jönni!
És erre mi történt? Az egész sor átállt
hozzám, és a 2-es pénztár előtt alakult ki a légüres tér! Hiába, az emberekben is
fellelhető a csordaszellem.
Ami még megtörtént: párbeszéd, amikor a
kolléganőm adta a felvilágosítást a vendégnek:
- Van egy
kinti meg egy benti medence.
- Benzines
medence?!
Erre nem lehet mit válaszolni...
Vagy: élményrész előtt átlépő kapu elektromos
karja leengedve, ezzel biztosítva a szabad és díjmentes átjárást, odabent
díszkivilágítás, ricsaj és úszkáló emberek. Vendég kérdése:
- Nyitva
van az egész?
- Neeem,
akik bent vannak a hullámmedencében, csak statiszták. Menjen innen! Zártkörű
rendezvény.
És még: amíg különdíjas volt az élményrész, az
előtte álló forgókaros kapu üzemben volt. Persze akkor sorra nekirontottak az
emberek, és feszítették ész nélkül, pedig az órájukkal működött volna. Amióta
azonban bekerült az alap-szolgáltatásunkba, nem üzemelt a kapu, nonstop le volt
eresztve a kar. Csak át kellett volna sétálni rajta. És mit figyelhettünk meg
úszómester kollégáimmal? Püfölik az órát a leolvasón, pedig nem is világít,
sőt, olyan is volt, aki fel akarta emelni a lógó forgókart... Igen, no comment.
Telefonon egy kedves érdeklődő: ha egy órás az
út ide, mikor induljon el, hogy pont ne a telt házat fogja ki?
- Nos, mivel olyan programot nem telepítettek a
gépünkre a rendszergazdák, amivel előre kiszámolhatjuk, mikor adjuk ki az utolsó szabad szekrényt; és azt sem árulta el a betelefonáló, hogy milyen gépjárművel jön,
abban hány személy utazik és mennyi a pluszteher csomag, esetleg teli tank
formájában; illetve voltunk olyan figyelmetlenek, és nem néztük meg az
előrejelzésben az aznapi szélerősséget és szélirányt, így csak annyit tudok kis
szégyenpírral az arcomon válaszolni, hogy nem tudom. De egyébként persze jogos
volt a kérdés.
Csörög a telefon. Illedelmesen, annak rendje
és módja szerint felveszem a kagylót, majd kis idő múlva a mellettem ülő
kollegina, mivel a hívó felet nem hallja, a következő fél-párbeszédnek lesz
fültanúja: "-...egész napos a jegyünk ...nincs időkorlát ....nem, egész
napos ...nem négyórás ...zárásig lehet maradni a jeggyel ...igen, este 8-ig lehet
maradni." Én már csak azért is végig higgadt hangon soroltam a litániát. A
több mint 3 év, amit a cég életében eltöltöttem, igen rugalmassá edzette az
idegrendszeremet.
Telefonos kérdés:
(A választ a mai napig nem tudom rá. Erre nem lehet mit válaszolni.)
(A választ a mai napig nem tudom rá. Erre nem lehet mit válaszolni.)
- Jó napot,
csak azt kérdezném, hogy a 10-től 15 óráig érvényes belépő 3 óra időtartamra
szól?
Vagy:
- És ez a
10-től 3 óráig szóló jegy egész napos?
Bonyolult jegytípus:
- Van 800
Ft-os jegyünk, az délután 3 óráig szól.
- És az
mennyibe kerül?
Egyik nyáron, teltháznál történt, hogy
pofátlanul ki mertem menni jócskán fél 2 után ebédelni. Zárójelben: a teltház
azt jelenti nálunk, hogy mivel a szekrények befogadó kapacitása, illetve a
karszalagok száma véges; akkor jöhet be vendég, ha egy bent lévő megunja magát,
és kilép. Ilyenkor a 3 kasszából az egyik kifelé enged, a másik befelé. Tehát a
harmadik pénztáros úgymond üresjáraton megy, tartalékos. Szóval kimerészkedtem
ebédelni, és amikor visszaértem a munkaállomásomra, Julcsi (2-es számú
pénztáros) odasúgta nekem, hogy egy vendég elkezdett méltatlankodni: “Miért nem
megy a sor, mire kell annyit várni, hol a harmadik pénztáros?” Julcsi közölte, hogy ebédelni mentem, mire a kedves vendég epésen megjegyezte: “Ilyenkor
kell ebédelni?”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése