Mindazonáltal nem csak a vendégek tudták lezsibbasztani az elmémet. Álló helyzetben, ráadásul kapaszkodás nélkül könnyen kibillentem volna az egyensúlyomból, miután az egyik biztonsági őrünk (az „Őr Úr”) télen a következő megállapítást tette fél nap töprengés után:
- Azért van
hideg a szerverszobában, mert bukón nyitva van az ablak.
Jut
eszembe az őr úrról: a biztiőreinknek is meg kellett ám küzdeniük a sötétebbnél
sötétebb vendégekkel. Történt egyszer, hogy – bár a bejáratnál jól látható
helyen hatalmas táblán olvasható minden információ a medencék vizeiről – az
egyik vendég alig lépett be, épphogy köszönt, máris az ott tébláboló őr úrhoz
intézte kérdését:
- Mi a víz
összetétele?
Jani
bá’nak sem kellett több, kapva kapott az alkalmon, hogy megadhassa a vendégnek
a kielégítő választ:
- Két rész
hidrogén, egy rész oxigén, estére három rész ammónia.
Mi,
pénztárosok pedig csak nehezen tudtuk megállni, hogy ne törjön ki belőlünk a
nevetés eme epés megjegyzés hallatán.
Egyébként
a fent nevezett kedvenc biztiőrünk nagyon szívesen élt a „beszólás”
lehetőségével. Többször is előfordult, hogy egy-egy vendégnek sehogy sem tudott
a fürdőnk megfelelni – vagy csak rossz napja volt (mármint nem a fürdőnek, hanem a vendégnek) -, ezért távozáskor rossz
szájízzel köszönés helyett a pénztárosokhoz vágta, hogy „na, ide sem jövök
többet”. Ilyenkor bizony néha kiszaladt Jani bá’ száján, hogy:
- Most sem
mi hívtuk.
Mindezt
persze a leghiggadtabb hangon közölte, de azért szúrós pillantása
megakadályozta, hogy tovább hőbörögjön a „kedves”
vendég.
Visszatérve a különböző vendégek
„alakításaihoz”:
Minden különösebb bonyodalom és fennakadás
nélkül vásárolta meg egy család a jegyét 7 db karszalag formájában. Magyar család volt, vagyis nem
külföldi, mégis érthetően, lassan, tagoltan magyaráztam
el - az egyesével szót félkövér betűtípussal külön hangsúlyozva -,
hogy helyezzék a karszalagjukat a külső háromszögre. Kivételesen eltalálták
elsőre, melyik is a külső és a háromszög, csak a számolással
akadt gond, ugyanis az apuka egy szép kupac formájában rápakolta az összes órát
a kijelölt helyre. Nem mertem ezt a megmozdulását lereagálva a homlokomra
csapni, bár szívesen éltem volna ezzel a lehetőséggel.
A következő esetnél a kedves vendégnek a
szekrények kezelésének felfogásával voltak nagyon komoly gondjai. Hozzáteszem:
pedig magyar volt. Először
elmagyaráztam, még mielőtt becsekkolt volna a hölgy, hogyan működik a szekrény.
Mivel láttam, mekkora üresség süt a szeméből, elmagyaráztam még egyszer,
immáron mutogatva is hozzá. Ekkor már hevesen bólogatott a delikvens, mondván,
jó-jó, érti. Mhm! Átjön a beléptető kapun, kezében a blokk, megáll mellettem,
rámered a blokkra és ezt kérdezi: "És a blokkon rajta van a szekrény száma?"
Egy hatalmas sóhaj szakadt ki belőlem, és egyúttal áldottam az eget, amiért
annak idején forgószék alkalmazásával oldották meg a tervezők a pénztárosok
kényelembe helyezésének problémáját, így nagyobb erőkifejtés nélkül tudtam
elfordulni - könnybe lábadt szemmel - a vendégtől. Szerencsére a közelemben
tébláboló biztiőr résen volt, és rögtön pártfogásába vette a hölgyet.
Hasonló kis történet volt, amikor szintén egy
hölgyvendégnek - persze magyarnak -, minden túlzás nélkül négyféleképpen
magyaráztam el az öltözők használatának csínját-bínját. Láttam, ahogyan árad a
szeméből: “Mondjad, hülye, kit érdekelsz, csak jussak már be!” Egyszóval
nem figyelt rám. Amikor eltűnt az öltöző bejáratánál, oldalba böktem a
kolleginát, és odasúgtam neki: "Fogadjunk, hogy visszajön." Vissza
is jött...
Egyébként azt a logikát sem értem, amivel
sokszor a vendégek bírtak. Gondolok most itt a babakocsisokra. Az volt a
helyzet velük, hogy gondosan elterelgettük őket a beléptető kaputól a
gyerekhordozó járgányukkal együtt, mivel ott helyszűke miatt úgysem tudtak
volna keresztülhatolni. Szóval átirányítottuk őket a mozgáskorlátozottak
könnyebb áthaladását biztosító üvegajtóhoz, ami persze kellő szélességének
köszönhetően a babakocsik bejutásának megkönnyítését is segítette. Akkor már
csak azt nem értem, a fürdőzés végeztével, kifelé menet miért nyomultak a
szülők azokkal a gördülő monstrumokkal a beléptető kapuk felé? Gondolták,
bent-tartózkodásuk ideje alatt átépítettük a pénztárakat??
Azért vannak ám szimpatikus és értelmes vendégeink
is. Egyszer egy anyuka az esti zárás előtt, tehát édességfalásra igencsak
alkalmatlan időpontban jött ki a fürdőből a kisfiával. A fiúcska elácsorgott a
szépen megvilágított, csábító bárpult előtt, s hogy ne legyen hiszti, a mama
így szerelte le gyermekét: “Gyere kisfiam, ezek a nyalókák kiállítási
darabok. És látod? A csokik már alszanak, el is vannak fektetve.”
Gyereklogika: kisgyerek átjön a beléptető
kapun, majd meglepve közli: “Ez nem is fájt!” Miért, mire számított?
Megsokkoljuk?
Végszónak már csak egyetlen kis vicces
történet felidézését tartogatom: egyik vendégünk odacsattogott úszómester
kollégámhoz, és a feje fölött vízszintesen(!) kanyargó zárt csőrendszer felé mutogatva a következő kérdést intézte hozzá:
- Azokhoz a csúszdákhoz hogy’ lehet feljutni?
Kollégám felnézett, majd a vendégre, és
próbálva elkerülni, hogy kitörjön belőle a röhögés, ezt válaszolta:
- Azokhoz sajnos sehogy. Az ugyanis a
szellőzőrendszer.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése