2014. október 8., szerda

Az élménybeszámoló folytatása


Ahogyan azt ígértem, megosztok Veled még néhány különleges „élményt”, amit az Élményfürdőben sikerült beszereznem, amikor még az ott dolgozók lelkes táborát erősítettem.

Munkám során két-nap-mint-két nap (mivel kettőt dolgoztam - kettőt pihentem) érdekesebbnél érdekesebb emberekkel, és ebből adódóan izgalmasabbnál izgalmasabb szituációkkal kellett csatákat vívnom. Nem mondom, volt, amelyik összeütközésnél komoly károsodást szenvedett a türelmem és az ép elmém, de szerencsére a pihenőnapjaimon sikerült redegenerálódnom. Mi, pénztárosok, mint a frontvonalban állók, illetve ülők, azt a kiképzést kaptuk, hogy legyünk segítőkészek, türelmesek; mosolyogjunk, és ami a legfontosabb: a vendégnek mindig igaza van. Oké, ezt alá is írom, elvégre az ő pénzecskéjükből él a cég. És most idekívánkozik egy "DE!". De amikor a "kedves vendégek" nem vettek emberszámba, vagy azt láttam, hogy hiába tépem a szám és osztom az információkat, néz rám meredten azt gondolva magában: mondjad hülye, akkor át-átvillant az agyamon, vajon kockáztassam-e az állásom vagy legalábbis egy „beírást”, és váltsak keményebb, esetleg flegma hangnemre; vagy pedig törődjek bele szép csendben egy nagy sóhajjal körítve, hogy bizony nem vagyunk egyformák? Sajnos nem tehettem meg, hogy az úgymond "hülye kérdésre-hülye válasz", számomra amúgy igen szimpatikus és kedvelt módszert alkalmazzam, ezért csak gondolatban játszottam el néhány példával. Párat most megemlítenék, ám azt még hozzá kell tennem, már csak azért is voltak bosszantóak ezek az egyszerű mondatok, mert a legtöbb esetben nem előzte meg őket a társas érintkezés alapja, a köszönés!! Íme:

- Négyen vagyunk.
- Én pedig egyedül.
...
- Bemennénk.
- Én meg már hazamennék.
...
- Jöttünk fürödni.
- Nahát, én meg dolgozni!
...
- Először vagyunk itt.
- Én már 3 éve!
...
Ja igen, értelemszerűen az első (szerintem provokáló!) mondat a vendég száját hagyta el, a második csak a képzeletemben adott egy-egy lehetséges és kiérdemelt válaszom. Volt olyan visszatérő eset is, ami leginkább nyáron volt érdekes, amikor akkora vendégsereg özönlött fürdőnkbe, hogy nyugodtan nevezhettük az állapotot „tömi-nyominak”. Nyári szezonban a sor vége általában a tőlünk kb. 100 lépésnyire lévő szálló előtt állt.

Elém kerül a soron következő vendég - nyilván szokás szerint köszönés nélkül -, széles ívben maga mögé mutat és közli:
- Ennyien vagyunk.
- Jó, az egész sor?? Abból hány felnőtt, hány gyerek, hány darab nyugdíjas és az úristen bocsássa meg nekem, hogy meg merem kérdezni, de ki hová szeretne jegyet váltani? Termálba? Szaunába? Élménybe?

Hm, kicsit elgondolkodtam… (Igen, olyat is tudok.)
Mivel igen nagy mennyiségű kis epizódról van szó, úgy döntöttem, folytatásosra veszem a figurát, és több részletben teszem közzé az élményeimet.
Egyszóval: most búcsúzom (hoppá, ez nem csak egy szó volt).

ott özönlöttek be a kedves vendégek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése