2018. március 5., hétfő

A betegség torkában, avagy bajok a torkomban


Kemény hetem volt. Február 23-án, egy pénteki napon kezdődött.

Délután szörnyen fájt a torkom, estére pedig ágynak dőltem. Pocsékul éreztem ugyan magamat, mégis megpróbáltam pozitívan gondolkodni, és erősen a gyógyulásra koncentrálni. Az éjszakám nem is volt vészes. Hétvégén viszont továbbra is gyenge voltam, ami hihetetlenül frusztrált. Azon dühöngtem, hogy a francba betegedhettem meg?! Arra jutottam végül, hogy a következő tényezők adódhattak össze:
  • Előző héten négy napra kimaradt a vitaminadagom, mert sajna kifogytunk belőle.
  • Ugyanez a hetem eléggé stresszes volt, mivel kóctalaníttattuk Tornádó cicánkat, és agyonaggódtam magamat érte. (Mi is ez a kócoltatás? Részletek a Kócmanó című bejegyzésemben.)
  • Egész télen folyamatosan baromi hideg volt a munkahelyemen.
  • Az egyik kolléganőm behozta nekünk a vírusait.
  • Szimpátia-betegséget produkáltam, mivel az egyik legkedvesebb barátnőm szintén ramatyul volt.
Meglehet, soha nem tudom meg, pontosan melyik tényezőnek mekkora szerepe volt a lebetegítésemben, mindenesetre kiválasztottam fő okozóként a kolléganőmet, aki hangtalanul jött be csütörtökön (mármint nem settenkedve, hanem egy deka hangja nem volt). Szóval miatta pufogtam, ami persze nem segítette a gyógyulásomat…

Február 25-én, vasárnap még ekképpen vélekedtem a dologról:


Aztán a férjemmel kicsit átbeszéltük a dolgokat, aminek hatására megenyhültem. Hiszen ha belegondolunk, inkább az a bunkóság, hogy állam bácsi azzal stresszeli a beteg dolgozót, hogy amennyiben táppénzre megy, lefelezik a fizetését adott időre, holott a gyógyszerek méregdrágák, amely bogyókat ráadásul annak, aki hónapról hónapra él, esélye sincs megvenni. Így talán érthető, ha egyes embereknek egyszerűen nincs választásuk. Kénytelenek betegen végigkínlódni a munkanapjaikat. Nem baj, ha közben fertőzik a környezetüket, meg nem hatékonyak a munkában, meg nehezebben épülnek fel a betegségükből, esetleg még szövődményt is kapnak…

Na de lássuk inkább a keddi helyzetjelentésemet.

A szerdai, csütörtöki és pénteki napom igen érdekes volt. Annak érdekében, hogy ne fulladjak be a száraz köhögésemtől, non-stop mézes negró volt a számban. Nem túlzok. Két csomagnyit faltam fel. Amire persze nem vagyok büszke, de hát kellett a túléléshez. Az agyba-főbe C-vitaminozott teát pedig hektoliterszámra vedeltem.

A hétvégém sem telt éppen karneváli hangulatban. Lássuk, mennyit javultam:

Zárógondolatként bölcs férjem egyetlen mondatát írnám csak le, amit akkor mondott, amikor már fél napja a köhögésem miatt siránkoztam, valahogy így:
- Francba, kiesett egy egész hét, mert csak itt szenvedek.
- És? Örülj neki, hogy nem bénultál le, akkor meg kiesne az egész életed.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése