2015. szeptember 5., szombat

30 nap 3 hónapban


Már több mint fél éve rendszeresen szerepel az életemben a mozgás. Nekem sokat segít a kitartásban az, ha apróbb, de konkrét célokat tűzök ki magam elé. Éppen ezért vágtam bele a második olyan “kihívásba”, aminek a végén az volt a jutalmam, hogy Igen, megcsináltam!

Az első, internetről letöltött harmincnapos programom az volt, hogy el kellett jutnom harminc guggolástól kétszáz elvégzéséig. Nem állítanám jó szívvel, hogy felért egy pihentető hawaii nyaralással, de megcsináltam. Ám amibe legutóbb fogtam bele, az már sokkal nagyobb elszántságot és kitartást igényelt!

Harminc napos, igen jól felépített hasizom-erősítő kihívás táblázatot találtam a neten, ami a bejegyzés végén lesz megtekinthető. Én annyit csaltam benne, hogy nem harminc, hanem háromszor harminc nap alatt teljesítettem, ám hozzáteszem, hogy emellett másfajta mozgásformákat is űztem majdhogynem nap-mint-nap. Egy héten átlag kb. egy-két pihenőnapom volt a tornában.

Szóval, amint az látható lesz, X darabszámú gyakorlat elvégzésétől kellett eljutnom a végső célig. Kb. az edzésprogram felénél nyert bizonyságot számomra egy vicces kis mondás: “A sport megtanít győzni, veszíteni, káromkodni.” Bizony egy-egy sorozat végén, amikor a maradék levegőt préseltem ki a tüdőmből, egyúttal kiszaladt a számon egy kis szitkozódás is. Ám ez nem amolyan dühödt káromkodás volt, hanem ártatlan kis “a jó büdös életbe” és hasonlók, szóval semmi csúnya dolog. 😅

Amíg el nem felejtem, hozzátenném az előző jó kis idézethez, hogy a sport megtanít sírni is. Hol fájdalmadban, a határaidat feszegetve, hol pedig a boldogságtól potyognak a könnyeid. Amikor teljesítettem a lent található kihívásból az utolsó napi adagot is, és a végén a plank után kocsonyamód reszketve, izzadságban fürödve a törölközőre rogytam, kis híján sírva fakadtam örömömben. Az valami hihetetlenül eufórikus érzés, ha kitűzöl magad elé egy célt, és önmagadat, valamint a kételyeidet és félelmeidet legyőzve, a határaidat feszegetve teljesíted! Az a lényeg, hogy úgy kell nekikezdeni: “én ezt ma megcsinálom”. És akkor meg is csinálod. De ezzel nem csak én vagyok így, ez nem valami különleges velemszületett adomány. Bárki, aki valóban elhatároz valamit, és amiről el is hiszi, hogy meg tudja csinálni, akkor nincs akadály!

Érdekes dolog, hogy pont azon a hétvégén látogatott meg egyik unokanővérem, amikor éppen az utolsó két nap volt már csak hátra a kihívásból. Mutattam Gabinak a kinyomtatott táblázatomat, ránézett, és nekem szegezte a kérdést: “Te jó ég, 120 mp plank, az két perc, hogy csinálod meg?” Én csak annyit válaszoltam neki: “Úgy, hogy elhatározom, hogy megcsinálom.

Hasra annyira szeretek edzeni, hogy eldöntöttem, még egyszer elvégzem ugyanezt a kihívást, de nem ám egy év alatt, hanem ténylegesen harminc nap alatt. Mellette pedig fel kell készítenem magam egy húsz kilométeres teljesítmény-túrára, ami október tizedikén lesz, és ahová nem úgy akarok elmenni, hogy kemény egy kilométert sem tudok a végelgyengülés határának súrolása nélkül teljesíteni. Na jó, azért túlzásba sem akarok esni. Olyat például nem csinálok, hogy addig szálkásítok, amíg halcsontváz lesz belőlem.

A végére, azt hiszem, nem maradt más hátra, mint a príma kis táblázat megmutatása. Íme, a teljesített küldetés:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése