2015. augusztus 30., vasárnap

Londoni csapás


Megdöbbentő jelenetnek voltam szemtanúja ez év tavaszán Londonban. Lehetséges, hogy egyes emberek még csak említésre sem méltatnák az alábbi esetet, én mindenesetre úgy döntöttem, megosztom Veled a történteket.

Tibimmel a londoni albérletünktől nyolc percnyi kutyagolásra lévő metróállomásra tartottunk egyik hétköznap reggel. Mindig ugyanabban az időpontban indultunk, így meg sem lepődtem, amikor a belépőkapu előtt a szokásos arcokkal találkoztunk. Többek között ott volt egy lengyel párocska is (olyan harmincasok, már ami a korukat és az intelligencia-hányadosukat is illeti), akik éppen a bérletüket akarták volna feltölteni az automatánál. Eleve első pillantásra sem voltak nekem szimpatikusak, de ahogyan akkor viselkedtek, azzal végképp leírták magukat előttem.

Az történt, hogy a sorban előttük lévő indiai srác kicsit tovább bajlódott az automatánál, mint amit a királyi pár méltóztatott volna türelmesen kivárni. Így hát, amikor szerencsétlen fickó sikeresen becsekkolt a kapun, akkor a lengyel állat a kapu külső feléről nekiállt kiabálni vele (persze eléggé gyászos angoltudással), hogy mit képzel, húzzon vissza az országába, majd még le is cigányozta a meglepődött indiait. Itt most hozzáteszem, attól, hogy valakinek (pölö szóban forgó lengyel tuskónak) akkora zsíros, lelógó hasa van, hogy a szállításához célszerű lenne egy talicska, még nem kellene izomkolosszusnak képzelnie magát, és belekötni mindenkibe - természetesen a metró beléptető kapujának biztonságos takarásából…😏 Megjegyzem, a lengyel nő is ritka ocsmány átalakuláson ment keresztül! Amúgy szép arcú lett volna, de mivel sütött belőle a gyűlölet és a rasszizmus, és csúnya szavakkal vagdalkózott, számomra nem mutatott szebben, mint egy kifakadt gennyes kelés.

Ez a gusztustalan, ellenséges, agresszív viselkedés engem annyira szíven ütött, hogy majdnem sírva mentem be a munkahelyemre. Miért kell így nekitámadni a másiknak? Az a vadbarom nem késte le a metrót, bőven volt ideje feltölteni a szaros kártyáját. És még ő ebrudalná ki az indiait Angliából? Nem egy munkahelyen tapasztaltam azt, hogy az indiaiak dolgosak, kedvesek és segítőkészek, ellenben a lengyelek ellenségesek, és annyira rettegnek a munkától, mint egy vízbefolytási kísérletet túlélt macsek a kiskanálnyinál nagyobb mennyiségű víz tárolására alkalmas edény megközelítésétől.

És most jön a csattanó! Ugyanez a bunkó párocska egy másik reggelen éppen előttünk próbálta feltölteni a bérletét. Nem tudom, hogy ezzel törekedett-e egyensúlyra az Élet, vagy szimplán béna volt a fickó, mindenesetre percekig szerencsétlenkedett a masina előtt, miközben élete értelme idegesen, eltorzult arccal, szemforgatva ciccegett mellette, míg végül elunta hős lovagja bénázását, kikapta a kezéből a bankkártyát, és megoldotta ő a helyzetet. Hát ez a férfiállatnak azért roppant égő lehetett. Amikor becsekkoltak a kapun, nem is nézett senkire, hogy aznap éppen kibe is lehetne belekötni.

Tanácstalan vagyok, miféle frappáns szólás-mondást kellene idebiggyesztenem. Ki mint vet, úgy arat? Kölcsönkenyér visszajár? De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy az életben amit adsz, előbb-utóbb azt kapod vissza.

(a kép csupán illusztráció)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése