2015. szeptember 19., szombat

Életem legrosszabb filmélménye!


Egyszerűen nem tudok napirendre térni. Próbálom felmérni a kárt, amit az “Ellenség” című film okozott számomra...

Lássuk a kárbecslést. Nos, durva számolást végezve az alábbi eredményre jutottam: másfél óra az életemből; több ezer agysejtem elpusztulása; hullámokban rám törő sírógörcs-közeli állapot hányingerrel tarkítva a film nézése közben és után is.

Nem szeretek csúnya szavakat használni, főleg nem az írásaimban, így megpróbálom kulturáltan, szép formába öntve tálalni azt a sok ocsmányságot, amit a filmben produkáltak.

Igyekszem időrendben elmesélni, miről is szólt a film (végkövetkeztetésem: semmiről), csak mivel a végén rögvest letöröltük a gépről, nehogy kárt tegyen még annak is az agyában, így ha valamit ellenőrizni akarnék, azt nem tehetem meg. Akkor hát mozgósítom maradék ép agysejtjeim segítségével a memóriámat, és kezdem.

Gondolom, a filmkészítők borzasztó izgalmasra akarták venni a figurát már a legelején, ám szegények ebből csupán a felét tudták megvalósítani: egyszerűen csak borzasztó lett. Vén szivarok szivaroznak egy félhomályos pincehelyiségben, és undorral vegyes unott arckifejezéssel bámulják, ahogyan egy fiatal nő magát kényezteti. Szegény párának ruha csak a fejére jutott, zsák formájában. Egyébként nem tudom, ezeknek a fickóknak hogy nem jutott eszükbe prostikhoz menni, hogy legalább nekik is jusson valami az élvezetből…

A fő attrakció azonban még csak ezután következett: egy csini, ruhátlan fiatal hölgy letett a színpadra egy tálat, amiből kimászott egy hatalmas, kövér pók. Szegény szőröslábú állatnak nem sok szerep jutott (mármint nem a csajnak, hanem a póknak), ugyanis mutatós tűsarkújával a nő szét is lapította. Az idegtépő, cincirinci oboázós zene sem maradhatott el persze, ami sajnos az egész filmet végigkísérte. Mellesleg nem csak a zenével kínozták a nézőket, hanem a retinákra is csapást mértek: az egész film alatt a sárgás szín dominált. Éppen ezért az alábbi cím talán találóbb lett volna: “A sárga minden árnyalata”. A film közepe táján már nem tudtam, mitől sírjak: a sok oboás zenétől vagy a sok sárgától.

A fantasztikus nyitó jelenet után megismerkedhetünk a fantasztikus Dzsék Dzsilenhall által “játszott” főhősünk baromi unalmas életével. Az egyetemen minden egyes órán ugyanazt a tananyagot adja le, és minden egyes estén ugyanolyan pózban döngöli a nőjét. Gondolom a csaja unja a dolgot, és ezért viharzik ki a lakásból minden aktus után. Sajnos sehogyan sem tudtam kifundálni, hogy ezek együtt élnek, vagy a csaj csak feljárogat a fickó lakására, hogy miután keféltek (mindig szigorúan ugyanúgy), el tudjon rohanni a saját vackába.

A logika ebben a filmben ismeretlen fogalom. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az a jelenet, amikor a csaj este lefekszik, a fickó még házimozizik egyedül, aztán az úriember úgy gondolja, ne térjenek már el az esti rutintól, így hát a film végeztével bemegy a hálóba, és egyszerűen beteszi az alvó csajnak. Szegény nő felriad, lerugdossa magáról a pasit, és a jól begyakorolt kiviharzását adja elő.

Na de pörögjünk tovább. A film akkor kezd érdekfeszítően izgalmassá válni, amikor ez az unalmas alak rájön (egy filmben látja), hogy van egy fickó, aki ugyanúgy néz ki, mint ő. És ettől teljesen bezsong, mondhatni majd’ összepisili magát. Valóban, a világtörténelemben soha nem volt még példa rá, hogy valakinek hasonmása legyen (netán ikertestvére, akitől pelenkás korában elszakították). E film hatására nagyobb kiválasztottnak éreztem magam, mint Katniss Everdeen Az éhezők viadalából, ugyanis életem egy rövidke szakaszában egy idős néni, valahányszor összefutottunk a boltban, “leeditkémezett” engem, és a családom felől érdeklődött. Döbbenet, nekem is van valahol egy hasonmásom!

Zökkenjünk vissza a film történetébe! Szóval, ez az uncsi pofa extázisba esik a ténytől, hogy belőle van még egy, és nyomozni kezd. Az internet erre kiválóan alkalmas terep, valamint az is milyen jó dolog már, hogy a telefonos tudakozó szolgálat a kíváncsi érdeklődőnek simán kiadja egy filmsztár telefonszámát.

Itt most nem részletezem a dolgokat, a lényeg az, hogy a zakkant pasas megbeszél egy találkát a hasonmásával egy hotelbe, ahol persze sárgás derengés veszi körül őket. Filmsztár barátunk arra kéri zakkant zaklatóját, hogy nyújtsa felé mindkét kezét, lefelé fordított tenyérrel, ahogyan ő is tesz. Ez a rituálé olyan sokáig tart, hogy már-már azt hiszem, rögvest elkezdenek csip-csip-csókázni, vagy legalább produkálnak egy fergeteges piros pecsenye viadalt. Ez azonban sajnos elmaradt.

Tudni kell rólam, hogy utálom a számokat, ennél a pontnál azonban minden megmaradt agyi kapacitásomat arra használtam, hogy kiszámoljam, mennyi lehet még hátra a szenvedéseimből.

Jogos a kérdés: miért nem kapcsoltuk ki a francba a gépet? Egyszerűen nem lehetett! Muszáj volt tudnunk, hogy hová vezet ez az egész borzalom. Szegény férjemmel együtt abban reménykedtünk, hogy a végén fellélegezhetünk, mert kiderül, mégiscsak volt valami értelme a sok szerencsétlenkedésnek és a logika teljes mellőzésének. Hát, sajnos nem így lett…

Időközben filmszínész barátunk szemet vet a tanárember csajára, ami nem csoda, hiszen neki nincs úgy bevizesedve a lábikrája, mint állapotos asszonykájának. Onnan gondolom, hogy emiatt vetett rá szemet, mert alaposan megmustrálta a nő eme testrészét az egyik fantasztikusan izgalmas és lebilincselő jelenetben.

Eszembe jutott még egy jelenet, ami ékesen bizonyítja, mennyire hiányzik a logika a filmből. A filmsztár az előzetes megállapodás szerint felveszi az uncsi tanár uncsi ruháit, és elviszi a kocsiját is, hogy elmenjen a barátnőért, aki után már nagyon csorgott a nyála (a bamba tanár mindezt persze szó nélkül tűri…). Filmsztár elviszi a csajt egy motelbe. Nem tudom, ha engem hirtelen a pasim egy szutykos motelbe vinne légyottra, én biztosan rákérdeznék, hogy most ezt mégis milyen apropóból érdemeltem ki? De hogy ezt a nyilvánvaló kérdést ne kelljen megválaszolni a filmben, a forgatókönyvírók azzal oldották meg a helyzetet, hogy egy büdös szót sem szól egymáshoz a párocska a kocsiban, csak vigyorognak, mint a tejbetök. És ez még mindig nem a logikai ficam! Mit ficam, nyílt törés!! Eleve az feltűnhetett volna a csajnak, hogy kivételesen más pózban szeretkeznek, de neeem, ő arról jött rá, hogy egy vadidegennel hál, hogy a hülye sárgás homályban a vad hancúrozás közben sasszemével kiszúrta, hogy a fickónak a karikagyűrű helye ki van kopva az ujján. Mondjuk a csaj segítségére volt, hogy az operatőr rázummolt az adott testrészre. Na, amikor ezt konstatálta, leugrott a fickóról, és pánikolva, a sarokba húzódva hisztérikusan kérte, hagyja békén, mert hogy ő nem is a pasija, hanem valami idegen. De azért simán beült utána a kocsijába, hátha hazafelé véletlenül meggyilkolja az idegen valami kósza, eléjük bukkanó elhagyatott erdőben. Az persze nem derül ki, végül hová kocsikáztak, mindenesetre ezalatt a béna tanár gondolta, a csajával elmaradt numerát pótolnia kellene valahol...

Most ugrok egy kicsit. Van egy rész, amikor az anyámasszony katonája tanárunk elkezd a kanapén ülve magába roskadva sírni, és a filmszínész terhes felesége megkérdezi tőle: “Miért sírsz?” A film nézése közben kósza kommentként kicsúszott a számon a válasz helyette: “Azért, mert ebben a filmben kell szerepelnem, cseszd meg!

Jaa, hogy hogy került össze ez a két ember? Gondolom, értelmiségi egyetemi tanárunk úgy kalkulált, hogy ha a hasonmása elvitte egy körre a barátnőjét, akkor neki ugyanannyi joga van behatóbban megismerni a terhes asszonykát. Leegyszerűsítve tehát a dolgokat, megvolt a párcsere az elmaradhatatlan, pornóba illő jelenetek feltétlenül szükséges ábrázolását felhasználva.

Tisztában vagyok vele, hogy még sok-sok jelenetet kiragadhatnék a filmből, de azok magyarázata sem vinne minket közelebb a film értelméhez, mivel nincs olyan neki.

A végére inkább csak néhány kérdést ragadnék ki, amit megpróbálok megválaszolni (de ezek persze csak saját elméleteim lesznek, amiket a szétbombázott szürkeállományommal tudok csak produkálni).
- A film elején a pók széttiprása mit magyarázott?
- Szerintem jelképes üzenete van: a pók a feleség, akit egy pucér ribi simán el tud taposni.

- A cím mire utal? Ki kinek az ellensége (azon túl, hogy a póké a tűsarok)?
- Minden bizonnyal a filmkészítő a néző ellensége.

- 2014-es megjelenése óta hány nehéz percet okozott ez a műremek a szerencsétlen nézőknek, valamint hány agysejtet semmisített meg?
- Ebbe inkább bele sem gondolok...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése