2015. május 20., szerda

Álommanó, vagy "Álom? Ma? No!"


Háromféle embertípus létezik: akik tudnak számolni és akik nem. Viccet félretéve: bizonyos szempontból kétféle embertípus létezik: akiknek jó az alvókájuk, és akiknek nem. Én sajnos az utóbbiak nem túl lelkes táborát erősítem cseppet sem lelkesen. Mondhatni, úgy alszok, mint a nyúl a bokorban vadászszezon idején, aki ráadásul elalvás előtt még elrágcsált néhány kávébabszemet is.

Gyakran előfordul velem, hogy megébredek hajnal kettő körül, és sehogyan sem bírok újra elaludni. Ilyenkor próbálom azzal vigasztalni magam, hogy mivel már este nyolc körül álomba merültem, jó hat óra hosszát aludtam, de úgy tűnik, ez az alvásmennyiség mégsem elég a szervezetemnek. Ugyanis egész jól elvagyok úgy hajnal ötig, hatig. Ténykedek, elfoglalom magam, viszont onnantól kezdve egyre tompább lesz az agyam. Ez a hajnali kelés nagyon rossz tud lenni, ha dolgozni kell menni, ám amikor az ember lánya hosszú szabadságon van (mint például most is), akkor könnyen beiktatható napközben egy kis szunyókálás.

Amikor hajnal kettőkor megébredek, általában háromkor megreggelizem, és reggel nyolc órára már az ebéden is túl vagyok. És ha valami miatt napközben nem sikerül szundiznom egy kicsit, abban az esetben akár el is mehetnék egy Z-kategóriás horrorfilm próbaforgatására, ahol meghallgatás nélkül felvennének, annyira zombi-szerűen nézek ki.

Szerencsére Tibim úgy alszik, mint egy medve télen. Ő velem ellentétben nem riad fel minden aprócska zajra, és ha fel is ébredne az éjszaka közepén, nem kell bárányokat vagy egyéb patás jószágokat leltárba vennie órákon át, hogy újra álomba szenderüljön.

Az elmúlt majdnem egy hétben szinte minden éjszaka menetrendszerűen felkelek hajnal kettőkor. Szerintem azért, mert már annyira izgatott vagyok az utazás miatt, amelyről a következő bejegyzésemben fogok írni.

Ezt a szösszenetet be is fejezem, mert olyan szinten kimerült vagyok, hogy annak ellenére, hogy tíz ujjal vakon tudok gépelni, most mégis úgy írok, mint a sas. Tudod: köröz-köröz, lecsap, köröz-köröz, lecsap…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése