2018. június 25., hétfő

A számok nem hazudnak


Egy olyan világba léptem önként és dalolva, melynek lakói mindig is a frászt hozták rám. Ahhoz azonban, hogy elérjem a magam elé kitűzött célokat, bizony bátran be kellett merészkednem a számok birodalmába.

Néhány éve rendszeresen mozgok. Legfőképp itthon végzek saját testsúlyos, illetve súlyzós edzéseket; valamint alkalmanként a spinning cangára is felpattanok. Az elmúlt fél évben azonban azt vettem észre, hogy egyáltalán nem fejlődök, és az edzések sem jelentenek már kihívást a testemnek. Elkezdtem hát edzőterembe járni. Igen ám, de ez még mindig csak egy része volt annak, hogy közelebb kerüljek a célomhoz (szálkásodni, izomtömeget növelni). Rettentő fontos a táplálkozásra is figyelni! Egyszerűen nem volt tovább menekvés: el kellett kezdenem számolgatni a makrókat. Bevallom, rendesen be voltam rezelve a feladattól. Én meg a matek… 🙈
Körülbelül így voltam vele:
- Milyen idegen nyelvet tanultál az iskolában?
- Matekot.

Először, csupán kísérletképpen, azt figyeltem meg, hogy egy nap alatt hány gramm szénhidrátot (a későbbiekben CH), zsírt és fehérjét fogyasztok. Ahogyan azt sejtettem, túl sok volt a CH, és túl kevés a fehérjebevitelem.

Az a nagy büdös helyzet, hogy csupán “hagyományos” élelmiszerekből képtelenség a megfelelő mennyiségű fehérjét biztosítani. Kellenek a táplálékkiegészítők. Én a reggeli kávémba szoktam tenni 30 g kollagént, amiben 24 g fehérje van, és esténként újabb 24 g fehérjeport kanalazok be. És még így is nagyon rá kell koncentrálnom, hogy milyen kajákat egyek! Az a baj, hogy szinte nem létezik olyan étel, ami csak fehérjét (és még valamennyi zsírt) tartalmazna. Mindenhol ott vannak azok a sunyi CH-k! 😣

A továbbiakban célirányosan számolgattam, hiszen megvolt, hogy milyen arányban kell bevinnem a makrókat, figyelembe véve a paramétereimet is: nem, súly, fizikai aktivitás, stb.

Inkább nem untatnálak Téged számadatokkal, csupán érdekességként jegyzem meg, mennyire össze kell szednem minden agysejtemet a számolásnál. Nem mindegy ugyanis, mi kerül a füzetembe egy-egy étkezésnél: 49,5 vagy 4,95 g zsír… 😅

Bízom benne, hogy erőfeszítéseimnek (és a plusz időráfordításnak) meglesz a gyümölcse, és látványos eredményt fogok elérni. Tudom persze, hogy türelemmel kell lennem, hiszen idő szükséges ahhoz, hogy a szervezetem reagálni tudjon a változtatásokra, és a testem a kellő mértékben átalakuljon.

Azt hiszem, egyebet most nem fűznék a témához. Mivel szeretem színesíteni a bejegyzéseimet, ezért búcsúzóul ide biggyesztek néhány, a témával kapcsolatos képet.


 
     Igen, újabban én is mérem a kis kocka csokimat. 😄

<-- Egy makrókijelzős mérleget szívesen elfogadnék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése