2016. június 9., csütörtök

Terv a lelke mindennek


Egy korábbi írásomban említést tettem arról, hogy kissé átcsapott őrületbe a felülésmániám. Mielőtt azonban elmesélném, miért vittem túlzásba a hasizomedzést, lássuk, mi késztetett arra, hogy a fájdalmak ellenére egyre szigorítsak az edzéstervemen.

Még év elején volt egy különös álmom. Tisztán láttam magam előtt, hogy nekem meg kell csinálnom 240 felülést, méghozzá 53 alkalommal. Ébredés után le is firkantottam ezeket a számadatokat egy cetlire, mert úgy éreztem, ez az álom egy üzenet volt.

Ezután elkezdtem számolgatni. A kétszer is elvégzett 30 napos felülés-kihívásnak hála már sikerült egyszerre 125 felülést elvégeznem. Na, ezt fokozatosan fel kellett hoznom 240-re, hogy utána azt a bizonyos 240-et még 53 alkalommal el bírjam végezni. Kellett egy határidő is, hiszen nem halogathattam a dolgot nyolcvanéves koromig.😅 Kitaláltam hát, hogy a szülinapomig (június 14.) megcsinálom az újabb, álom útján kapott, személyre szabott kis küldetésemet. Fogtam egy naptárt, és elkezdtem visszafelé számolni. Bölcs előrelátással pihenőnapokkal is kalkuláltam, mégis elrontottam a dolgot.🙉

Év elejétől a kezdő 125 felüléstől számítva mindössze heti tízzel emeltem a darabszámot. Így három hónap alatt jutottam el a 240-ig, és ekkor döbbentem rá, hogy igencsak bele kell húznom, ha végezni akarok a kitűzött határidőre. Ez pedig heti három-négy felülésadagot jelentett.

Sajnos a tervezési fázisban nem kalkuláltam esetleges nem várt hátráltató tényezőkkel, mint például egy sérülés. Miközben a célomért küzdöttem, nem egyszer előfordult, hogy a sok-sok felülés “jóvoltából” a ...hm, hogyan is fogalmazzak szépen, szóval a “kőműves dekoltázsomban” kidörzsölődött a bőr, és sebes lett, ami ugyan nem fájt nagyon, csak zuhanyzáskor csípett. De úgy voltam vele, hogy fájdalom nélkül nincs fejlődés, meg persze a sebek előbb-utóbb úgyis begyógyulnak. Ráadásul, ha Arnold Schwarzenegger a világbajnokságra készülve napi hat-hét órát edzett, amibe beletartozott a napi ezer felülés is, akkor én nehogy már ne tudjam megcsinálni a negyedét. Elvégre Schwarzi is csak emberből van, ő nem igazi terminátor. Legfeljebb az akaratereje és a kitartása volt acélból.

Igen, ez eddig szép gondolatmenet volt. Csakhogy mivel a határidő szorítása miatt nem tudtam elég időt beiktatni a sebem gyógyulására, rendre úgy vágtam neki a felüléseknek, hogy már eleve fájdalommal kezdtem. A végén már így számoltam visszafelé: “Már csak hússzor fog fájni.”😂

Elérkezett az idő, amikor edzés után vonyítva zuhanyoztam, ezért felhagytam eredeti tervem őrült módjára történő kivitelezésével, és újrakalkuláltam a dolgot.

Az új határidőt szeptember 1-re tettem, és persze hagytam elég időt a sebem begyógyulására is. Ami pedig a legjobb az egészben, hogy sógornőm segített megoldást találni a kidörzsölődés problémájára. Azt javasolta, hogy edzés előtt kenjem be a kényes területet vazelinnel (a maratoni futók is ezt a módszert alkalmazzák dörzsölődés ellen). Mondjuk én nem vazelint használok, hanem masszázsolajat, de azzal is tökéletesen működik! Most már minden gond nélkül tudom teljesíteni a heti három-négy felülésadagomat.😊

Van még néhány gondolat a tarsolyomban, ami ehhez a témához kapcsolódik, ám azt egy következő bejegyzésben fejtem ki, mert nem akartam, hogy riasztóan hosszú legyen ez az irományom.

Jelenleg ott tartok, hogy még huszonkét felülésadag van hátra. Legújabb szokásomhoz híven ezt a küldetést is centizem. Az alábbi képen a centi eredeti hossza látható, amikor még ötvenhárom darab volt belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése