2016. január 7., csütörtök

Tudatlan szilveszteri állatkínzók


Eddigi életem során nem túl gyakran töprengtem el azon, vajon mire jó a szilveszteri őrült petárdadurrogtatás és tűzijáték. Idén azonban, látva kutyuskánk szenvedését, alaposan elgondolkodtam a dolgon.

Férjemmel múlt év májusában alakítottuk ki fészkünket, amelyhez “járt” egy kutya is.🐶 Sejtettük, hogy a szilveszteri csinnadratta halálra fogja rémíteni szegénykét, ezért alaposan átnéztük az udvart és a kertet, az után kutatva, van-e a rémült jószágokra (kutya, cica) veszélyes csapda. Nem találtunk ilyet. Sajna vérbeli pacsirta típusú emberekhez méltóan komoly megpróbáltatást jelentett számunkra, hogy fenn bírjunk maradni éjfélig, ezért a Gondviselőre bíztuk kutyánkat.

Újév reggelén kipattantam az ágyból, felkaptam a pizsamámra egy nadrágot és a kabátomat, és száguldoztam is kifelé a házból, hogy népszámlálást tartsak. A cica már a konyhaablak párkányán nyávogott, így követelve jogos jussát: a reggelijét. Oké, cica: pipa. Kutya: ...sehol!😰 Csak a nagy csend az udvaron. Na, gondoltam, szerencsétlen öreg ebünk acut myocardialis infarctus-ban, magyarán szívinfarktusban elpusztult magányosan az éjszaka folyamán. Fejben listát készítettem a lehetséges helyekről, ahová elvonulhatott diszkréten kimúlni. Az udvarunk utolsó szegletében, néhány félretett autóalkatrész és egyéb vas jellegű limlom között végre megpillantottam Bogarat! Szegény párám a régi kutyakennel oldala és a félretett lomok között talált egy rést, csak sajnos miután befurakodott, elé dőlt egy vasdarab, elzárva az útját. Sajgó szívvel szabadítottam ki a kis drágámat, miközben a fogaim között néhány nem túl gondosan megszűrt szitokkal illettem a tűzijátékon élvezkedő embereket. Szerencsére nem észleltem poszttraumatikus stresszt a kutyuskánkon. Úgy viselkedett, mint máskor is: habókosan, vidáman. Megfogadtam azonban (és ezt neki is megígértem), hogy jövőre együtt vészeljük át a szörnyű mesterséges égzengést, bent a házban!

Szóval mindezzel oda akarok kilyukadni, hogy nem tartom ugyan magamat különösebben gyengeelméjűnek, mégsem bírok rájönni, mire való a hosszú percekig tartó durrogtatás, ami köztudottan nagyon káros hatással van az állatokra?! Vegyük csak azokat a jószágokat, akik halálra rémülten futnak ész nélkül az úttestre, ahol elgázolhatják őket; vagy világgá szöknek; vagy felakadnak a kerítésre, és megfulladnak? Ám mindez mit sem számít, hisz' azok csak oktondi, lélek nélküli állatok? Mi pedig mindent tudó, mindenható emberek vagyunk, és ha kedvünk tartja, hagyományból vagy poénból, vagy mert van pénzünk és a szomszédot le akarjuk nyűgözni vagy irigységbe taszítani, égi háborút rendezünk az éjszaka kellős közepén? Most komolyan, mit fejeznek ki az emberek a tűzijátékkal és a petárdázással?

Azt egyébként már meg sem merem említeni, hogy a részegebb vagy szimplán hülyébb “robbantgatók” legalább amiatt hagynának fel ezzel, hogy ne szaggassák cafatokra a kezüket-lábukat. Na tessék, mégiscsak megemlítettem…

Nyilván vannak olyan tűzijáték-rajongók, akik most legszívesebben engem lőnének fel az égre. Nem baj, vállalom a véleményemet: szerintem ez egy felesleges néphagyomány, ami sajnos nem csak az állatokat, de a gyengébb idegzetű vagy szívbeteg embertársainkat is meggyötörheti. Még jó, hogy csak egyszer van ilyen egy évben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése