2016. január 24., vasárnap

Hóbortos hétvége (első felvonás)


Nem mindennapi hétvégében volt részem múlt héten. Előzetes egyeztetések után azt terveztük ugyanis, hogy 2 db unokanővérem (Gabi és Judit), 1 db húgom (Enikő), 1 db férjem (Tibi), szerény személyem (Rita), valamint Gabi vőlegénye (Imi) összeröffenünk Pesten, és belecsapunk a lecsóba. El is regélem, mindez hogyan történt.

Múlt csütörtökön a húgom elbuszozott hozzánk Köröstarcsára, hogy péntek reggel együtt indulhassunk Pestre, kocsival.

Azzal kezdtem a péntek reggelt, hogy (szokás szerint) felébredtem. Tornádó már a konyhaablak párkányán miáúkolva követelte a reggelijét, ezért úgy döntöttem, előbb a négylábúak kapnak enni. Tornádóval ellentétben Bogár a villásreggelijét türelmesen, mindenféle nyávogás nélkül várta ki - főleg hogy ő kutya. Szóval, saját reggelimet nekem a szokásosnál is alaposabban kellett letudnom, ugyanis aznapra kinéztem magamnak egy jó kis véradást! Úgy volt, hogy még decemberben elmegyek vért adni, mivel itt volt a számban, Tarcsán, csak sajnos előző este elrontottam a gyomrom, és egész éjjelre egy mohó lakodalmas kutya szerepébe bújtam. Meglepően élethűre sikerült az alakításom, ugyanis tökéletesen illett rám a mondás: úgy hánytam, mint a lakodalmas kutya… A véradást akkor tehát el kellett napolnom.

Térjünk vissza a 15-ei péntek reggelre. Bő reggeli után Enikővel és Tibivel végre útra keltünk. Első megállónk a véradás színtere volt Mezőberényben. Sajnos olyannyira kevés az önkéntes véradó, hogy az én véremre már akkor lecsaptak, amikor még csak a vércsoportom derült ki. Megkérdezték ugyanis, hozzájárulok-e, hogy egy műtétre váró bácsika kapja meg a véremet. Már hogyne járultam volna hozzá?! Mégis, mi másért megyek vért adni, ha nem azért, hogy azt valaki, akárki megkapja? A sikeres véradás után most már Pest felé vettük az irányt. Menet közben döntöttem magamba a paradicsomlevet, ami ugyan a vérem mielőbbi pótlásában is segített, ám abban is, hogy jó alaposan átmossa a vesémet... Egy rövid pihenő után az út maradék részét már én vezettem le. Tibim aggódva megkérdezte, tudok-e koncentrálni, ám sikerült megnyugtatnom őt; tekintve, hogy a bennem keringő 5-6 liter vérből mindössze 4,5 dl-t hagytam meglovasítani, és persze az “operációhoz” kábításra sem volt szükségem, bizony oda tudok figyelni a vezetésre.

Juj, hát a legjobb részt nem is mondtam! Igaz ugyan, hogy ha véradóként nem kapnék az égvilágon semmilyen ellenjuttatást a véremért cserébe, akkor is önként nyújtanám bal vénámat, mégis igen megörültem, amikor a szervezők egy tiszteletjegyet nyújtottak át nekem a Gyopárosfürdőn található Gyógy- és Élményfürdőbe!

Tehát, az utolsó kilométereken én tapostam a gáz-, és egyéb pedálokat. Unokanővéreim már fürtökben csüngtek az ablakban, úgy vártak minket, így azt is láthatták, ahogy egy lendületes bal kanyart követően biztonsággal leparkoltam a célállomás előtt.

Ebéd után két csoportra szakadtunk: mi csajok nekikészültünk - ez alatt értem azt, hogy egymást lökdöstük el a tükör elől, hogy kicsinosíthassuk magunkat -, és elindultunk a délutáni programokra. A fiúk szépen otthon maradtak. Első megállónk egy szabadulós játék volt. Összefoglalva a játék lényegét:
helyszín → egy félhomályos pince,
időtartam → 60 perc,
küldetés → kiszabadulni a pszichopata gyilkos fogságából, de csak miután hatástalanítottunk egy bombát,
segédeszköz → a józan paraszti eszünk.

A játék megkezdése előtt - amíg a játékmester a csapdákat rendezgette - a pincehelyiség előterében helyet foglaltunk, és buzgón nekiláttunk, hogy meguzsonnázzunk. Ezt látva a játékmester, lazán megkérdezte tőlünk: “Áá, az utolsó vacsorát fogyasztjátok?”, majd átnyújtott egy lapot, amit aláírva bizton állítottuk, hogy tudomásunk szerint nincs pánikrohamra vagy klausztrofóbiára való hajlandóságunk, vagy ha van is, nem a pincében óhajtunk kipurcanni. Viccet félretéve, mielőtt a srác ránk zárta volna az ajtót, elmagyarázta a szabályokat, valamint megnyugtatásul azt is közölte, hogy van egy pánikgomb az ajtó mellett, melynek megnyomásával azonnal kiszabadít minket. Én erre azt gondoltam, hogy ha bármely vérrokonom a pánikgomb felé merészelt volna nyúlani, azon nyomban én lettem volna ott a pszichopata gyilkos! Elvégre játszani mentünk oda!

Tehát ránk zárták az ajtót. Az első 10-15 percben óvatosan ismerkedtünk a félhomályos, bizarr miliővel, amibe csöppentünk. Illetve önként csöppentettük magunkat. Egy igazi porlepte pincehelyiségben voltunk, félhomályban, körös-körül ősrégi bútorok, a falakon vagy “véres” festmények, vagy ijesztő és különös bemélyedések. Szóval ott tököltünk, amikor végre rászántam magam, és az egyik kép mögé lestem. Mert ugyebár nekünk küldetésünk volt: kulcsokat keresni, lakatokat kinyitni, kódokat megfejteni, bombát hatástalanítani, kijutni. Szóval ott fityegett a kép mögött egy kulcs, aminek megtalálása végre kimozdított minket alamuszi-nyuszi, szebben fogalmazva beszari állapotunkból. Szép sorban itt-ott újabb kulcsokat találtunk; a két jobb matekos, Gabi és Enikő segítségével kódokat fejtegettünk; Judit vakmerőségének köszönhetően sötét, poros fiókokban turkáltunk. Néha-néha, amikor kicsit elakadtunk, egy hangszórón keresztül, eltorzított hangon segítséget jelentő instrukciókat próbált nekünk adni a gyilkos, vagyis a játékmester. Azért írom, hogy próbált, mert mi négyen extázisban voltunk, ijesztgettük egymást, hőbörögtünk, röhögcséltünk, és nem mindig értettük, mit is mond nekünk a “gyilkos”. Egy ízben szerencsétlen 5X mondta el nekünk, hogy nézzünk az üveg fenekére. Mi meg: “Mi vaaan, hideg? Ideg? Milyen ideg?” De közben röhögve hajoltunk derékig az egyik nagy szekrény aljába, ahol véletlenül sem volt üveg. Vagy hideg… Szóval lehet, hogy kicsit a játékmester idegeire mentünk, főleg, amikor bátran hőzöngtünk, hogy a szabolcsiak nem félnek semmitől! De azért a nyíló szekrényajtó elől egymást taposva, sikongatva ugráltunk hátra.🙈😅

A játék végére kellőképpen szétesett a csapat. Leginkább röhögve nosztalgiáztunk az ősrégi berendezési tárgyak láttán, meg egymást ijesztgettük, úgyhogy szépen “ránk robbant” a bomba, és a pincéből sem jutottunk ki. Becsületünkre legyen mondva, már csak a legutolsó kódot kellett volna megfejtenünk, aminek megoldásához pont annyi idő hibádzott, amennyit az elején eltököltünk…

Búcsúzáskor közöltük a játékmesterrel, hogy onnan egyenesen egy Besenyő-estre megyünk. Esküszöm, láttam a szemén a megkönnyebbülést! Gondolta: “Huh, akkor ezek nem voltak betépve, szimplán csak kretének, kifacsarodott humorra éhezve.

Teringettét, hogy elszaladt velem a ló! Azt hiszem, két részre fogom bontani a hétvége elmesélését, és az est további részét, valamint a maradék napokat a következő bejegyzésben teszem közzé.
(valahogy így lehet elképzelni a miliőt)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése