2016. május 5., csütörtök

Elvonókúrám élményei (első rész)


Nem, még nem haltam éhen.😅 Sőt! Ilyen jókat akkor sem ettem, amikor nem volt tiltólistán semmilyen étel. Ez pedig annak köszönhető, hogy használnom kellett a kreativitásomat a konyhaművészetben.

Bevallom, a kúra kezdete előtt be voltam rezelve attól, hogy folyton éhes leszek.😬 Az első nap kihegyezett fülekkel vártam, mikor kordul meg a gyomrom. Ám mivel gyakorta falatoztam keveset, és sok folyadékot is ittam, meglepődve tapasztaltam, hogy teljesen jól vagyok.

Ami még sokat segített abban, hogy kellemesen elteljek, az a zabkása volt. Tudom-tudom, eléggé ‘cicomátlan’ neve van szegénykének, ám annál finomabb! Az ajánlott felnőtt napi zabpehely-adag ötven gramm. Kimértem: ez a kis szeműből nyolc evőkanállal, a nagy szeműből pedig tizenegy evőkanálnyival jelent. Ehhez mindössze 2,5-3 dl víz vagy tej kell (én fele-fele arányban öntöm hozzá). Felforraljuk, majd még két percig főzzük takarékon, és már készen is van a tápláló-laktató finomság. Hogy ne duzzogjanak az ízlelőbimbóim, rendre teszek a kásába két mókás kanálnyi, illetve mokkáskanálnyi folyékony édesítőszert, továbbá fahéjat, vagy egy evőkanál kakaóport, vagy kókuszreszeléket, esetleg ha kihűlt, összekeverem reszelt almával; de az ízesítése a képzeletünkre van bízva.

Házi kakaóitalt is gyakran készítek, természetesen ezt is édesítőszerrel. Továbbá még egy jó tipp: főzésnél használjuk bátran a különböző zöldfűszereket. Ezek csuda trükkös és hasznos jószágok, ugyanis olyan intenzív ízt adnak az ételnek, hogy az ember észre sem veszi, ha véletlenül nem elég sós az eledele.

Mivel már az elején kikötöttem, hogy a kúra alatt nem állok mérlegre, így csak abból tudom leszűrni a pozitív változást, hogy az egyik övemen elfogytak a lyukak! Újakat kell fúrni rá, hogy összébb húzhassam. Ez azért biztató kezdet.

A mozgást természetesen továbbra is lelkesen űzöm, csak azt sajnálom, hogy hetente egyszer be kell iktatnom egy pihenőnapot.😑

Összefoglalva tehát: nagyon jól érzem magam a bőrömben, és kíváncsian várom, végül hány kiló mínusszal sikerül zárnom a kúrát. Három hét múlva kiderül, ám addig még többször is jelentkezem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése