2016. október 6., csütörtök

Fogyás erőfeszítés nélkül


Igazán mókásnak tartom némely elhízott ember gyermeteg naivitását, amiből persze a leleményes és kapzsi “csodatévő” szerek és kütyük gyártói hizlalják a bankszámlájukat, miközben sajnos - ám nem meglepő módon - a fogyni vágyó nem fogy semmit sem. Maximum pénzből.

Nos, ezután a hosszú mondatú bevezető után kifejtem a véleményemet erről a témáról.

Én eleve azon szoktam magamban mosolyogni, amikor egy elhízott ember eljut arra a szintre, hogy változtatni akarjon áldatlan állapotán, és rögvest nekilát “hirtelen csodát tévő” szereket keresni. Egyet nem értek: miért akar egy kövér ember egy hónap alatt harminc kilót fogyni?! A hízása is ilyen csodamód gyorsan következett be? Hiszen ha a sok-sok pluszkiló lassan és fokozatosan rakódott rá, akkor hogyan gondolhatja, hogy a szervezete képes természetellenes módon hirtelen megszabadulni attól a rengeteg feleslegtől, amit gondatlan gazdája lassan és módszeresen pakolt rá? Amin viszont egyszer hangosan felröhögtem, az az volt, amikor az egyik egészség-műsorban így nyilatkozott egy elhízott ember: “Elegem lett a kövérségből! Megembereltem magam, és döntöttem: rendelek egy fogyasztószert.” Hm, ahhoz aztán valóban roppant nagy erőfeszítés kell, hogy az ember a foteljában tespedve megnyomjon egy gombot, és házhoz rendeljen egy olyan szert, amit csak a bagólesőjébe kell tömnie, és a fenekén ülve várni a csodát, miközben talán még arra is vár, hogy a sült galamb belerepüljön a szájába… Egyébként nem értem, mi ez a fene nagy ellenállás a mozgással szemben. Pedig tény, hogy mindössze napi tizenöt perc testmozgás átlagosan három évvel képes meghosszabbítani életünket. 🎉

De most komolyan: 1 hónap alatt 30 kg mínusz? Legalábbis a csodaszergyártók ezt ígérik. Nos, jobban belegondolva, igen, lehetséges. Amennyiben rákos az ember...😒 Nem fér a fejembe, hogyan lehet valaki olyan buta és lusta, hogy képes megrendelni egy szert, ami ilyen fogyást ígér? Hát hogy a fenébe lehetne már naponta 1 kg-ot fogyni?! Ráadásul úgy, hogy az illető továbbra sem emeli fel a fotelből a zsíros sej-haját, és úgy fal, mint egy disznó. Sajnos nem tudok kedvesebben fogalmazni. Egyrészt az háborít fel, hogy ezek a csaló cégek így átverik az ostoba, hiszékeny áldozatukat, másrészt bicskanyitogató ez a fajta lustaság: várni egy olyan “csodaszerre”, ami majd varázsütésre lefogyaszt úgy, hogy az illető nem erőlteti meg magát.

Azon is roppant jól szórakoztam, amikor a fogyni vágyó pácienst egy egészségklinikán ráállították egy olyan kütyüre, amely megmutatta a tápláltsági állapotát. Nos, én ránézésre, ráadásul ingyen megmondtam volna róla, hogy túltáplált.

Azért van ám, aki “tesz” is az alakjáért! Gonosz módon elröhögtem magam, amikor egyik kedvenc életmódműsoromban azt láttam, hogy riportalany áll mozdulatlanul egy gépen, ami rezeg alatta! Hű - gondoltam -, ez ám az erőkifejtés! Bár, ha azt vesszük, hogy az a kövér ember éppen nem a fotelban tespedt, hanem megemberelte magát, és állt egy valójában helyette dolgozó gépen, valóban szép teljesítmény!😀

Akadnak olyan emberek is, akik idegenkednek a csodatévő fogyasztó “vegyszerektől”, és inkább természetes anyagok segítségét szeretnék igénybe venni. Persze erre is van megoldás. Nézem X nevű egészségműsort, ahol beharangoznak egy olyan hölgyet, aki rendkívül nagy tudással bír azzal kapcsolatban, hogyan segítenek a különböző gyógynövényekből főzött teák a fogyásban és az anyagcsere fokozásában (ami ugye a fogyást segíti). Szóval, izgatottan várom, hogy végre feltűnjön a képernyőn ez az egészségtől kicsattanó és feltehetően karcsú hölgyemény, erre bedöcög a képbe egy mázsás asszony, aki annyira el van hízva, hogy szuszogva beszél! Na kérem, ez mennyire hiteles? Felmerül bennem a kérdés, hogyhogy nem segít magán ez a csúnyán és egészségtelenül elhízott nő?! Hiszen a teahörpölgetés csak nem kerül túl nagy erőfeszítésbe? Nem értem.

Még Londonban ismertem egy lányt. Az éveink száma megegyezett, vagyis mindketten harmincasok voltunk akkor, viszont kilók tekintetében igencsak lepipált a hölgyemény egy szintén harmincassal! Pedig egy jó fejjel alacsonyabb volt tőlem. Szóval ez a lány egyszer ezt mondta nekem: “Elhatároztam, hogy egészségesen fogok élni, edzeni is fogok, és akkor fitt leszek.” Mindeközben az ebédidőnket töltöttük a munkahelyen, és két fogadalom között csak úgy tömte magába a hamburgert sült krumplival, amit a rend kedvéért cukros kólával öblített le. Persze nála azóta sem történt semmi változás… Nem tűzött ki magának egy időpontot, amikor valóban elkezd egészségesebben élni (erre egyébként a legalkalmasabb dátum a most), és nem úgy tekintett magára, aki ezt meg is tudja valósítani, hiszen akkor legalább próbálkozott volna. Látszott a lányon, hogy nem áll készen, nincs meg az igazi elhatározása, hiszen továbbra is jóízűen gyűrte a bőre alá a hizlaló és egészségtelen készételt.😓

Őszintén bevallom, jó néhány éve én sem voltam ám egy cseppet sem jobb az ilyen falánk és rest emberektől! Persze akkor még nem ismertem a férjemet, aki mellett most tökéletesen boldog és kiegyensúlyozott vagyok. Bizony volt a húszas éveimben olyan időszak, amikor közel jártam a mázsás súlyhoz, és persze a testmozgásom is kimerült annyiban, hogy átmentem a szobából a konyhába falni. Azóta persze sok minden történt. Megtaláltam a férjemet, megtaláltam önmagam. Érdekes, hogy a megfelelő társ mellett mennyire másként látja régi önmagát az ember, és hogy szép lassan mennyire meg tud változni az élete pozitív irányban! Szerencsés vagyok, hiszen én a férjem mellett - és ezt most túlzás nélkül állítom - csakis pozitív irányba változtam. 💕

Nos, lassan ideje befejeznem ezt a bejegyzést is. Hétvégén nagy kaland vár rám, ugyanis férjemmel és sógorommal, illetve a családjával elutazunk Cserépfalura, mert szombaton nekivágunk egy kellemes 20 km-es teljesítménytúrának! Pont egy éve vettem részt életem első teljesítménytúráján, amelynek élményeiről Értetek, Blogolvasók!! című bejegyzésemben olvashatsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése