2016. október 13., csütörtök

3 az 1-ben, azaz 9 a 100-ban


Tavaly nyáron rendszeresen átjártam férjemmel együtt Mezőberénybe apósom szabó-varró műhelyébe. Sokat gyakoroltam a varrást, és amikor elfáradtam, elvonultam egy csendes helyre írni. Azért szerettem átjárni, mert ott szó szerint a kutya (meg a cica) sem zavart, mint otthon. Na jó, túlzás, hogy önszántukból zavartak volna a kis szőrmókok, inkább arról van szó, hogy amikor otthon maradtam, mindennel foglalkoztam, csak az írással nem: takarítottam, sütöttem-főztem, kertészkedtem, szabtam, csinosítgattam a házat; vagy kutyáztam-cicáztam. Jaj, elkalandoztam.🙈

Ha a becenevemet akarom felhasználni, akkor azt mondhatnám, hogy Berényben a napi rendszeres röpke relaxációs Rituálé a következő volt: kávézás apóssal. Rendszerint 3 az 1-ben kávét hörpöltünk, és egyszer valamiért a csomagoláson az összetevőkre tévedt a tekintetem. A forró kávé és a kánikula ellenére is meghűlt bennem a vér az összetevők láttán! Mit olvasok a csomagoláson? Idézem: “Cukor, glükózszirup, kókusz növényi zsír és/vagy pálmamag növényi zsír, azonnal oldódó kávékivonat 6%, gabonakávé kivonat 3%, emulgálószer, stabilizátorok, tejfehérje, csomósodást gátló anyag.”

Hogy mi volt ezzel a bajom? "Csupáncsak" a következő: a szervezetünket mérgező cukornak álnevei vannak. Ami óz-ra végződik, az mind azt jelenti, hogy cukor! Tehát cukor, alias glükóz, alias szacharóz. Ezzel csak az a baj, hogy amikor azt írják, “cukor, glükózszirup”, akkor azt imígyen kell dekódolni: cukor, cukorszirup. A következő, ami szúrta a szememet, az volt, amikor (gyengécske matematikai képességeim ellenére is😅) rövidke fejszámolás után a következőre jutottam: abban az egy adagnyi kávéporban mindösszesen 9%-ot tesz ki maga a kávé. A többi 91% cukor még több cukorral, és egy sor egyéb borzalmas, egészségre semmiképpen sem pozitív hatással lévő mesterséges anyag! Ez volt az a pillanat, amikor bizonytalan időre szüneteltettem a kávéfogyasztásomat. Azóta persze jóízűen elszürcsölgetem az én kis reggeli fahéjas hosszúkávémat, ám azt jó minőségű, cukormentes kávégranulátumból készítem, és vagy édesítés nélkül, vagy egy pici édesítővel iszom.

Tulajdonképpen más hozzáfűznivalóm nincs ehhez a témához, így ezennel befejezem bejegyzésem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése