2021. július 21., szerda

Ingyenes tanácsadás


A legutóbbi, futással kapcsolatos bejegyzésemre Facebook üzenetben reagált egyik kedves ismerősöm. A posztban arról is írtam, hogy mit reggelizek (gyümölcs, müzli stb.). Szóval kaptam egy linket, amiben felsorolták, mi mindent “nem szabad” enni a reggeli órákban. Köztük bizonyos gyümölcsöket sem. Na, akkor erre most reagálok.
😅

Elfelejtettük, hogy mi magunk vagyunk a testünk táplálkozási szakértői. Nem kellene hagynunk, hogy egy random “tizeslistás” cikket összerakó idegen, vagy a reklámok, netán az élelmiszeripar, esetleg a szokásaink diktálják le, hogy mikor mit ehetünk! Miért nem figyelünk a testünk jelzéseire? Saját magunk is kitapasztalhatnánk, mi az, ami jólesik, a javunkra válik, és mi az, ami nem.

Én már hosszú ideje indítom a napomat többnyire gyümölcsökkel, és kijelenthetem, hogy soha nem voltam még ennyire rendben. Hozzáteszem, ez azóta van így, amióta áttértem a teljes értékű növényi étrendre. 😇

Egy másik kedves ismerősömtől ugyancsak kaptam jó tanácsot a táplálkozásommal kapcsolatban. Egyébként ezekért valójában hálás vagyok, mert látszik, hogy törődnek velem.

Szóval az volt az intés, hogy kerüljem a fehérjeporokat. Én erre csak azt mondom, hogy valóban nem lenne szükségem rájuk, hiszen az étrendemnek köszönhetően minden szükséges makro- és tápanyagot megkap a szervezetem a tökéletes működéséhez. Néhanapján mégis fogyasztok növényi fehérjeport, mert szeretem az ízét, és jólesik. Úgy gondolom, ez még belefér az egészséges táplálkozásba. Ugyanez már egyáltalán nem jelenthető ki az állati termékekről, amelyek folyamatos gyulladásban tartják a szervezetet. Csak szét kell nézni, hány elhízott/túlsúlyos ember (sajnos egyre több gyerek is) van körülöttünk, és hányan szednek közülük marékszámra gyógyszereket!

Ugyanúgy a mozgás terén is nyugodtan hallgathatunk a testünk jelzéseire. Nekem például bejött az éhgyomorra történő futás. (A súlyzós edzés üres hassal már nem.) Futás közben is figyelek a belső hangomra. Van, hogy betervezek ötven percet, de érzem, hogy aznap elég lesz negyven is. Máskor viszont annyira belejövök, hogy hatvan percet futok egyhuzamban, mégis jól bírom, és jólesik. 😊

Ha tehát én is adhatok egy megszívlelendő tanácsot, akkor annyit mondanék csupán: figyelj befelé! 💓

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése