2017. november 6., hétfő

A krumpli hizlal?


Érdekes kérdés, a válasz pedig még annál is meglepőbb: egyes embereket hizlal, míg másokat nem. Hogyan lehetséges ez? Lássuk!

Van egy ismerősöm, aki velem egyidős, ám súlyunkat tekintve igen szembetűnő a különbség. Jó, nem szépítem a dolgot: csúnyán el van hízva ez a fiatal hölgy. Egyszer valahogyan szóba került, hogy ő soha nem eszik krumplit. Amikor rákérdeztem ennek az okára, szépen meg is magyarázta: azért nem hajlandó burgonyát magához venni, mert az hizlal. Hm. Ez érdekes. Én hetente többször is eszek belőle; van, hogy zsírban kisütve (és nem is keveset, mert a férjem mennyeien készíti el), mégsem vagyok csúnyán elhízva. Ej, micsoda igazságtalanság ez az élettől, ugye?

Hát a fenéket! Például ha fent említett hölgy néhanapján megmozdítaná a fenekét, és nem három ember helyett enne; vagy ha elhagyná a napi négy-öt szelet agyoncukrozott müzliszeletét, akkor talán nem hízna a krumplitól (amit nem is eszik, tehát kérdés, hogy mitől hízott meg?).

Van egy másik érdekes példám is. Egyik hétvégén szülinapi ebédre voltunk hivatalosak a férjemmel. Nem vagyok egy szégyellős asszonyka, így szépen végigettem a hatfogásos lakomát, ami után szemrebbenés nélkül elfogyasztottam néhány szelet süteményt plusz másfél szelet tortát.😅 Sőt, másnap az “útravalónak” kapott fél doboznyi sütit is bekebeleztem reggeli után. Ennek ellenére a heti mérlegelésnél nem mozdult a kütyü nyelve fölfelé. Akkor nem is hizlalnak a sütik? Mértékkel, ésszel fogyasztva semmi nem hizlal, ám hozzáteszem, a rendszeres testmozgást sem szabad ám figyelmen kívül hagyni, mint fontos tényezőt! Egyébként pedig a mindennapokban eléggé odafigyelek az étkezésemre és eleget mozgok ahhoz, hogy ne hízzak el holmi krumpliktól.😏

Most eszembe jutott egy másik példa is: valószínűleg a natúr zabpehelytől is el tudnék hízni, ha mondjuk a kásámat agyoncukroznám, jól megtejszínhaboznám, nyakon önteném csokimázzal, és mindennap benyomnék belőle egy nagy tállal úgy, hogy a rendszeres testmozgásom kimerülne az okostelefonom cirógatásában és abban, hogy egyik fotelből a másikba ülök…

Ezzel mondjuk nem megbántani akarok egyes embereket, csak megvédtem szegény krumpli becsületét. Ne kiáltsuk már ki csórikámat hizlaló ételnek, amit kerülni kell, mint a leprást!😂

Egyszóval tehát összegezve az eddig leírtakat (ami igazából öt szó lesz): nem, a krumpli nem hizlal!
(egyik kedvenc vasárnapi ebédem)

8 megjegyzés:

  1. Hol van az ilyen ebédeknél az egészséges táplálkozás szemléletmód? Elment nyaralni....��

    VálaszTörlés
  2. Ez nem a krumpli hibaja, hanem hogy azt mivel eszi az ember. Nem ment el semmi nyaralni, csak szerintem arra akart celozni a kedves blogolo, hogy mindenki mas alkat es igenis mastol hajlamosak vagyunk jobban vagy kevesbe hizni mint masok. Mindenkit hizlal a suti, de anyagcsere fuggo, hogy kire hogy hat. A krumpli magaban nem baj, kell a kemenyito, csak figyelni kell mivel esszuk :) De ha tehetjuk inkabb edeskrumplit egyunk, azt szabad :)
    Kedves nevtelen - megkoszonnenk, ha erdemleges hozzaszolasod lenne, ahelyett hogy beszolsz annak, aki probal helyesen etkezni.

    VálaszTörlés
  3. Elnézést ismét nem beszólogatások ezek. Vélemények. Hiszen ha egyik bejegyzésben arról van szó hogy csak egészséges tápanyagokat vesz magához a másikban meg van egy kép az egyik kedvenc ebéddel ami zsírban sült krumpli majonézes salátával. Ellentmondás vagy nem? Mint szezont a fazonnal.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves NEVTELEN
      Ha hiszed ha nem, meg a legnagyobb testepitok is esznek neha pizzat, sutit. Nyilvan azok is szegyelljek magukat.
      De tudod Rita ezt NEVVEL vallalja, hogy igyekszik egeszsegesen enni, de attol nem lehet a kedvenc kajaja a sult krumpli?
      Lennel kedves Te is nevvel vallalni a dolgokat?
      Ha pedig nem beszologatas, akkor fogalmazz jobban :)

      Törlés
  4. Valószínűleg én fogalmazok rosszul, és az olyan kijelentéseim, mint az "egy ideje igyekszem minél egészségesebben táplálkozni", vagy "a mindennapokban eléggé odafigyelek az étkezésemre", csalóka módon azt jelentheti, hogy én csak egészséges ételeket veszek magamhoz. Úgy tűnik, nem hangsúlyoztam elégszer több bejegyzésemben is, hogy én is ember vagyok, és szoktam bűnözni. A majonézes öntet viszont nem tudom, honnan jött. Az natúr joghurtos mártás.
    Persze továbbra is várom az észrevételeket, hiszen az ember a hibáiból tanul a legtöbbet!

    VálaszTörlés
  5. Végre Rita örül hogy nehány év alatt végre vki hozzászól az irományaihoz. Mert nem az a jó barát aki ha vki butaságot csinál vele együtt tapsol.....
    És különben megkérdezem ismét ki kért meg hogy védőangyal szerepét játszd????? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D :D en komolyan beszarok rajtad

      Törlés
    2. Ja es egyebkent pont en vagyok az a barat, aki Ritanak is elmondja a velemenyet, meg akkor is ha epp hulye, vagy hulyeseget csinal. Szoval nem a pincsi fele, bologatos barat vagyok, hanem tudod, az az igazi... ;)

      Törlés