2017. szeptember 23., szombat

Álsör tasakokban


Erőt veszek magamon, és megpróbálok nem rábeszélni senkit, hogy donor legyen.😅 Egyszerűen csak leírom, miért szeretek “plazmáskodni”.

Még nyáron történt, hogy a békéscsabai Pláza felé igyekezve megpillantottam a Vérplazma Központ épületét. Lelkesen hirdette rajta a felirat, hogy “Plazma Center”, és én először azt hittem, ez valami tévéket árusító bolt.😂

Aztán jobban megnéztem, de még mindig nem lettem okosabb, ezért otthon rákerestem az Interneten, mi is ez a vérplazma-donor dolog. A tájékozódás után kedvet kaptam, hogy segítő vénámat nyújtsam, ezért időpontot kértem első vizsgálatra. Miután hál’ Istennek alkalmasnak nyilvánítottak, első ízben helyezkedhettem el egy ilyen, meghökkentően kényelmes ...minek is nevezzem? Ülő-, vagy fekvőalkalmatosságnak? Szóval egy ilyenben:

Maga a procedúra tulajdonképpen olyan, mint egy mezei véradás, kivéve, hogy “kicsivel” tovább tart (jó fél óra maga a ferezis művelete), és a tasakba érkező termék vészesen hasonlít a frissen csapolt sörre. Hab nélkül persze. Vér-beli könyvmoly lévén mindig viszek magammal olvasnivalót, hogy jobban teljen az idő. Bár az idő ténylegesen valószínűleg nem telik jobban, csak úgy érzem, mivel nem unatkozom, és nem is értem, miért mentem most ebbe bele…😄

Mindössze egy órácskát kell a segítségnyújtásra szánnom az életemből alkalmanként, de nekem bőven megéri, mert igazán jól érzem ott magam! Az ott dolgozók roppant kedvesek, már második alkalommal úgy éreztem, mintha egy baráti közösségbe mennék.

Az első sikeres ferezisem után annyira lelkes voltam, hogy gondoltam, megpróbálok toborozni egy-két embert. Tettem egy próbát az ismerőseimnél, ám sajnos rögtön vad ellenállásba ütköztem, sőt, még le is lettem hurrogva! Megkaptam ugyanis, hogy ha rendszeresen adok plazmát, akkor majd jól besűrűsödik a vérem. Ezen a ponton hagytam fel végérvényesen a toborzással, ugyanis nekem az agyam sűrűsödik be az ilyen okosságoktól. 😜

Persze jogos, mindenben van kockázat. Abban is, ha repülőre szállsz, mert lezuhanhat (vagy ami még rosszabb, soha többé nem tud lejönni a gép a fellegekből); akkor is az életedet kockáztatod, ha kocsiba ülsz. Sőt, szerelembe esni is kockázatos, mert mi van, ha történik valami rossz dolog az illetővel, és te magadra maradsz a fájdalmaddal?

Igen, megértem, persze. Van, aki nem mer repülőre szállni. Van, aki nem mer vért adni. De ami a legrosszabb, van, aki nem mer szeretni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése