2017. június 2., péntek

Méregnap gyerekeknek


Az idei gyereknapot munkával egybekötött megfigyeléssel töltöttem. A helyi művelődési házban dolgozom, így aznapra engem is beosztottak. Az volt a feladatom egy kedves kolleginával egyetemben, hogy csillámtetkókat ragasztgassak a kölkökre. És közben figyeltem!😏

Figyeltem, és egyre jobban elborzadtam. Az egész gyereknap arról szól, hogy a lehető legtöbb mérget tömöd a gyerekedbe! Sorolom a felhozatalt: péksüti, palacsinta, jégkrém, jégkása, vattacukor, csokiszeletek, cukorkák, cukros üdítők. BORZASZTÓ! És ezt fejeljük meg azzal, hogy a "kedves" szülők lépten-nyomon azzal a síp-síp-síp-síp-síp (ez itt a csúnya szavak helye) cigijükkel lófráltak a gyerekek között! BORZALOM!

Ki kell térnem kicsit az üdítőkre. “Véletlenül” elolvastam az egyik termék címkéjét. Ezt írták rá: “A gyermekek tevékenységére és figyelmére káros hatást gyakorolhat.” De legalább őszintén közlik ezt a vásárlóval!

A kolléganőm, akit a trambulinhoz osztottak be, azt mesélte, hogy az egyik kölyök hirtelen kimászott az ugráltató-küyüből, és elment a fák közé hányni. A másik meg szó szerint orrvérzésig ugrált. Szerencsétlen gyerekek egész nap semmi normálisat nem esznek, agyontömik magukat cukorral, ami stimulálja az idegrendszerüket, felpörögnek, erre jön az, hogy ott a lehetőség őrjöngeni (ugrálóvár, trambulin stb.), ráadásul a meleg és a hőbörgés miatt fokozott folyadékbevitelt igényelnének, de csak cukros löttyöt kapnak, ami tovább dehidratálja őket. Csoda hát, ha nem kapnak agyvérzést? Nem is értem, miért így kell ünnepelni a gyereknapot?

És mivel nem értem, nem is tudok ide más egyebet írni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése