A minap vettem meg életem utolsó példányát annak a női
magazinnak, amire eddig hűségesen dobáltam ki a pénzt.😒 Régebben ez volt a kedvencem, azonban időközben éreztem egyfajta negatív változást
a tartalmát illetően. Egy darabig azt “játszottam”, hogy újabb és újabb esélyt
adtam neki. Ám a legutóbbi lapszám, amit elolvastam, végleg megerősített azzal kapcsolatban, hogy nem adhatok neki több esélyt!
Kezdődött azzal, hogy már az első oldalak egyikén egy ilyen
kérdésbe futottam: “Ugye milyen romi?” Kellett két másodperc, amíg felfogtam
ennek a nem valódi, vagyis korcsosított szónak a jelentését, és ekkor akartam
kihajítani az újságot az ablakon! Irtó dühös lettem! Miért kell azt a magyar
szót, hogy romantikus, ilyen durván megcsonkítani?!
Gondoltam, ha már pénzt adtam érte, csak végigküzdöm magam
az újságon. Hát, lehet inkább nem kellett volna, mert ilyen szavak következtek:
barinő (barátnő), pari (paradicsom), gyümi (gyümölcs - gondolom). Akkor most
hadd tegyek fel egy egyszerű kérdést: ha egy újsi tele van szaki tani hatására
ilyen rémi hosszú szavak rövijével, akkor attól rémi meni lesz? Ja, hogy ezt a
mondatot dekódolni kell? Szóval: ha egy újság tele van szakértői tanács
hatására ilyen rémisztően hosszú szavak rövidítésével, akkor attól rémesen menő
lesz?
És sajnos ez még csak a jéghegy csúcsa volt…
Észrevettem, hogy a lap készítői abban a szilárd és
megingathatatlan meggyőződésben élnek, hogy Magyarországon minden nő irodai
munkát végez. Csak és kizárólag olyan cikkek, tanácsok, praktikák, történetek
szerepelnek az újságban, amelyek irodában dolgozó nőknek szólnak; vagy irodai
munkát végző csajokkal történtek meg. Természetesen az iroda minden esetben egy óriási
és menő multicég óriási és menő épületében helyezkedik el! De lehet, hogy én
értelmezem félre a dolgot, és ez a lap valóban csakis irodában dolgozó nőknek nekik szól. Más szakmát
űzők vegyenek maguknak más újságot.😅
Áhá, rájöttem valamire! Akkor ezért lehet az, hogy a
szépségcikkek, amiket az újságban ajánlgatnak, darabonként több tízezer forintba
kerülnek. Hiszen hogy a csudába tudna már megvásárolni magának tegyük fel egy
közönséges bolti eladó egy harmincezer forintos szemhéjpúdert? Neem, ez csakis a
multis irodai dolgozók kiváltsága lehet, akiknek természetesen az újság is
készül - kizárólagosan.
Csalódottan vettem tudomásul azt is, hogy ismétlődik a
tartalom. Visszatérő elemek a
- hogyan öltözködj az irodában,
- hogyan sminkeld magad az irodában,
- hogyan viselkedj a többi irodai dolgozóval a multinál,
- hogyan készülj fel egy állásinterjúra, természetesen hova máshova, mint irodai munkára egy multinál.
A legutóbbi lapszámban csak 1 db cikk keltette fel a
figyelmemet, ami kivételesen egy új, komoly témát érintett.
Már csak egy dolog van, aminek a szemszúró hatása miatt még
nem végezhetek a kritizálással. Nem elég, hogy az újságban szereplő sztárokat
meg modelleket agyonretusálják, újabban tippeket adnak az olvasóknak arra
vonatkozóan, hogyan tudnak tökéletes alakot, hófehér fogsort, vadító hajszínt,
hibátlan bőrt elérni úgy, hogy letöltenek ilyen-olyan alkalmazásokat, és
“meghamisítják” a fényképeiket. Kérdem én: kit csapnak be a kreált
mű-tökéletességükkel?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése