2015. november 6., péntek

Házi kenyér, amitől nem létezik egyszerűbb


Egyszer már közzétettem egy házi kenyérke receptet, de azért döntöttem úgy, hogy még egyet megosztok Veled, mert egész egyszerűen ez a recept lepipálhatatlan egyszerűségében, gyorsaságában, finomságában; ráadásul igen költségtakarékos.

Mindössze 4 db hozzávaló kell a recepthez:
  • 450 gramm liszt (én általában fele-fele arányban hagyományosat, illetve teljes kiőrlésűt használok),
  • 1 csomag élesztőpor,
  • másfél teáskanál só,
  • 250 ml meleg víz

Nincs más dolgunk, mint mindezeket az alapanyagokat egy tálban pár perc alatt összegyúrni, pihentetni fél órát, tepsibe rakni, és előmelegített sütőben 185 fokon 45 percig sütni. Hú, az elkészítésének a lépéseit bele tudtam sűríteni egy mondatba! Ez azért jelent valamit. 😄

Annyira kedvelt ez a recept, hogy a barátnőm a legutóbbi látogatásakor mindenféle feltét nélkül tömte magába a kenyeret. 😋

Összesen három képben örökítettem meg legutóbbi alkotásom lépéseit. Az első a hozzávalók minimális létszámát ábrázolja; a második magának a tésztának az egyszerűségét (ahogy kivettem a tálból, kicsit meghúztam hosszúkásra, és már tettem is a tepsibe); a harmadik képen pedig vizuálisan lehet ízlelgetni a végeredményt.

Jó étvágyat kívánok hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése