2015. október 4., vasárnap

A 2. 30 napos


Egyszer már teljesítettem egy harmincnapos felülés-kihívást, amivel “csak” az volt a bökkenő, hogy a futamidőt megháromszoroztam. Vagyis az előírt adagot kb. három hónap alatt teljesítettem. Szégyenemben tehát elhatároztam, hogy a másodikat bármi áron, de harminc nap alatt fogom megcsinálni!

Tettem még egy apró csavart a második táblázatba: a végén elérendő kétperces plank-ot önkényesen felemeltem két perc húsz másodpercre. Tudom, az a csekély húsz másodperc nem hangzik valami kemény változtatásnak, de ha bárki ki szeretné próbálni, mit is jelent ez a nehezítés, az jól kösse fel a gatyáját/bugyiját! Amikor ugyanis már egy perc ötvennél úgy remeg minden tagom, hogy attól félek, szétrázkódok, az a fennmaradó fél perc igenis felér egy hatalmas akarat- és kitartás erőpróbával!

Ismételni tudom önmagam, hiszen az előző beszámolómban már írtam (30 nap 3 hónapban), a titok abban rejlik, hogy úgy kell elkezdeni az aznapi edzést, “én ezt megcsinálom!” És valóban hinni kell abban, hogy más opció szóba sem jöhet. Megcsinálom, kipipálom. Kész. Majd az izzadságcseppek mellett csordogálhatnak arcunkon az örömkönnyek is (a fájdalom könnyei után). De megéri végigküzdeni a tervünket, mert közben nem csak a test, a lélek is erősödik.

Szeretnék egy jó kis tippel szolgálni azoknak, akik bátorságpróba gyanánt végig akarják csinálni ezt a kihívás-táblázatot. Az eleje még gyerekjáték, és alig pár percet vesz igénybe. A közepétől viszont, ahogy emelkedik az ismétlésszám, egyre hosszabb ideig tart teljesíteni a napi adagot. Hogy ne unatkozzak, beizzítottam a számítógépet, és a YouTube-ot arra használtam, hogy jó kis zenei mixekkel szórakoztasson engem, vagy egy-egy érdekes előadással terelje el a figyelmem a kemény edzésről, esetleg motivációs videókat kerestem. Néha előfordult, hogy nem tudtam, húszat vagy harmincat csináltam-e meg az adott gyakorlatból, ám ilyenkor a biztonság kedvéért még tízet ráhúztam, és megpróbáltam kicsit jobban figyelni a számolásra.

Ó, a legfontosabb jó tanács le ne maradjon: soha ne hagyd ki az elején a bemelegítést és a végén a nyújtást! Nagyon fontos! Ketten együtt nem vesznek igénybe nyolc-tíz percnél többet, de ezt nem szabad lecsalni.

A végére hagytam egy olyan idézetet, amiben eleinte nem hittem, ám mostanra bebizonyosodott számomra:
“Ami most kicsinál, az egy nap a bemelegítésed lesz!”😅😁

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése