2017. augusztus 1., kedd

Pontok őrzői a hegyekben

Gyönyörű napra virradt 2017. július 22-e. Ezen a napon rendezték meg a X. Patai Mátra Teljesítménytúrát, amelyen közel háromszáz résztvevő indult. E jeles esemény lebonyolításában a férjemmel mi is segédkeztünk.

Mivel hosszú út várt ránk a Mátráig, jócskán napfelkelte előtt ébredtünk. Pontosabban 01:50-kor. Nem elírás, nem 10:50-kor, hanem hajnali kettő előtt tíz perccel. Mondom én, hogy hosszú út várt ránk.😅 Útitársunk volt ősapánk és ősanyánk, nevezetesen Ádám és Éva, két tagtársunk személyében.

Sikerült időben megérkeznünk a gyöngyöspatai iskolához, ahol az Alföld Turista Egyesület tagjai már lelkesen serénykedtek.

Férjemmel idén csatlakoztunk az Egyesülethez, ezért friss hús lévén egy tagtársunkhoz csapódtunk pontőrködésünk idejére. Csak hogy tudjuk, mi a dörgés. És bizony volt dörgés, az ég felől! A rettentő kánikulát tizenegy óra tájban felváltotta egy frissítő nyári zápor, ami kifejezetten jól jött a kitikkadt túrázóknak.

Ám hogy ne rohangáljak az események útvonalán össze-vissza, hadd mondom el, hogy az iskolánál még beszállt hozzánk a kocsiba egy túrázó ember, akit elkísért a kutyája (Szundi) a nagy útra. Őket félúton kitettük, mi hárman pedig még autóztunk egy kicsikét, hogy aztán egy árnyékos helyen leparkolva gyalog folytassuk utunkat pontőrködésünk kijelölt helyszínéig. Mindössze negyven percecskét kellett kutyagolnunk (immár kutya nélkül), csekélyke kétszázötven méternyi szintemelkedéssel.😏

A kíváncsibbak kedvéért megjegyzem, én sem tudtam, mi is az a pontőrködés, amíg részt nem vettem benne. Abból áll a dolog, hogy egy kijelölt helyen letáborozunk a rajtszámokat tartalmazó lapokkal illetve egy bélyegzővel, és ha felbukkan egy nevező saját papírját lobogtatva, lepecsételjük (nem a nevezőt, hanem a papírját), valamint jelöljük a saját lapunkon, hogy megjelent nálunk.

Itt a kínálkozó alkalom, hogy megjegyezzem: a rendezők idén tizenhét ellenőrzőponton teljesítettek szolgálatot, és a legtöbb helyen frissítőkkel kínálták a túrázókat.😊

Küldetésünket teljesítve dél után visszatértünk a bázisra, ahol mennyei mannával, kolbászos tarhonyával csillapíthattuk éhünket. Az étek sikerességét a repetázási ráta magas mutatója ékesen bizonyította.

Kedvcsinálónak egy mondatban összefoglalnám, mennyi előnnyel jár egy-egy túra: a friss levegő kitisztítja a tüdőt és az elmét, a csodaszép csendes táj kisöpri a lelkekből a hétköznapi gondokat, a mozgás feltölt energiával, a jó társaság pedig garantálja hangulatunk csúcsra törését! Hát kell ennél több?😃

Élménybeszámolóm végére már csak néhány képet tartogatok.