2016. április 28., csütörtök

Harmincnapos elvonókúrám


Hétfőn kíváncsiságból ráálltam a mérlegre, és hát…😒 Most inkább nem traktálnálak az eredményhez kapcsolódó negatív gondolataimmal, inkább nézzük meg, milyen súlycsökkentő haditervet eszeltem ki magamnak!

Először is, ki kellett tűzni egy határidőt. Alaposan átböngésztem a naptáramat, és bevallom, egy kicsit engedtem a babonás énemnek, amikor kijelöltem a kezdő napot. Április 28. csütörtök; avagy 04.28. Na kérem, ez az a négy számjegy, ami így együttesen az abszolút kedvencem, és hiszek benne, hogy szerencsét hoz nekem.

Második lépésként ki kellett törpölnöm, hogyan fogom rábírni a szervezetemet, hogy végre valahára méltóztasson elengedni azt a fölösleges hat-nyolc kilót, amelyhez évek óta makacsul ragaszkodott. Nem bízom a dolgot a véletlenre, ezért a következőt fogom tenni: egész egyszerűen nem teszek a számba kenyeret vagy bármilyen más pékárut; lisztet, grízt, krumplit, rizst, tésztát, mézet, valamint olajos magvakat sem (a cukrot meg sem említem, mert attól eleve irtózom). Mindezeken felül hanyagolom az olyan magas gyümölcscukor-tartalommal bíró finomságokat, mint a banán, szőlő, ananász, sárgadinnye, cseresznye. Mi marad akkor, amivel táplálhatom a testemet? Szerintem rengeteg minden: tojás, sovány húsok, halak, sovány tejtermékek, zöldségek, a fentiek kivételével sokféle gyümölcs, végezetül natúr zabpehely. Nem is olyan vészes. (Mondom ezt most…)
Reményeim szerint ezzel a kúrával sikerül egy alapos méregtelenítésben is részesíteni a szervezetemet. Úgyis régóta készülök egy tavaszi nagytakarításra, hát most itt az alkalom.

Harmadik lépés: a meddig kell kitartanom meghatározása. Úgy sejtem, egy-két hét kevés lenne a látványos változáshoz. Valamiért a három hét nekem nem szimpatikus, ezért marad az egy hónap. Ez már szép kerek.

Negyedik lépés: új mozgásprogram felállítása. Igaz ugyan, hogy már jó néhány hete rendszeresen heti öt-hat napot edzek, de ezek a mozgásformák nem eredményeznek súlycsökkenést. Többnyire súlyzós edzéseket végzek, vagy pedig saját testsúllyal végzett feladatokat (mint például guggolás, lábemelés), valamint brutál sok felülést. Ez utóbbit annyira túlzásba vittem, ami már átcsapott őrületbe😜, de erről egy későbbi bejegyzésemben fogok részletesen írni.
Tehát, mit kell tennem? Rendszeresen kardióznom! Megszabtam magamnak, hogy minden második nap negyven percet bicajozok. A rossz idő nem lehet kifogás, mert a férjemtől tavaly kaptam egy spinning gépet. A köztes napokon természetesen folytatom a kis kedvencemmel, az erősítéssel. Egy fontos szabály van még: heti egy nap pihenőnapot tartanom kell, hogy az izmaimnak legyen idejük fejlődni.

Végezetül még egy nagyon fontos dolog: lelki ráhangolódás. Mindenekelőtt azt a sokak által elkövetett hibát kell elkerülnöm, mely szerint a kúra előtt amolyan “minden mindegy” módra telefaljam magam. Mire mennék azzal, ha attól rettegve, hogy mennyit fogok éhezni, már napokkal előre mindig pukkanásig tömném a bendőmet? Csak jól kitolnék magammal, mert a kúra kezdetére felszednék még egy-két kilót. (Hétfő óta ezt sikerült is betartanom.)
Tény azonban, hogy ezzel az étrenddel aligha lesz részem a folytonos jóllakottság-érzésben. Többnyire a szénhidrátoktól lesz kellemesen tele a pocakunk, amiket én szépen kiiktatok harminc napra az életemből. Mégsem félek! Kicsit már előre belekóstolhattam ebbe a “hm, mintha éhes lennék” érzésbe, ugyanis az utóbbi időben vacsorára, edzés után csak sovány fehérjét engedélyeztem magamnak. Nem fogok hazudni, nem lehet jóllakni két darab főtt tojástól és egy kis doboz kefirtől. Jogos lehet a kérdés: ha így éltem, hogyhogy nem sikerült fogynom? Na igen, harminc fölött már nem olyan együttműködő a szervezetünk, mint zsenge húszas éveinkben, és ez az évek múlásával sajnos egyre nehezebb küzdelem lesz.

Tehát el kell játszanom, hogy zongora vagyok, és hangolódnom kell. El kell hitetnem magammal, hogy végig tudom csinálni az elvonókúrát, aminek szép eredménye lesz!

Azt tervezem, hogy hetente be fogok itt jelentkezni, és elregélem Neked a tapasztalataimat. Részeredményt nem fogok mérni (csak tudjam megállni), helyette mindössze az első és az utolsó napon pattanok a mérlegre. Másodszorra remélhetőleg sokkal könnyebben.
A kezdő számadatok tehát:
súly: 70.4 kg
testzsír: 30.1 %
víz: 50.9 %

... 4 nap elteltével: Ó te jó ég!! Épp az imént közölte velem a férjem a következőt: "Elolvastam a blogodat. Az a 70.4 nem 80.4?" Juj, ekkorát hibázni, sajnálom, elgépeltem (de lehet, hogy álmaim súlyát gépeltem be vakon 10 ujjal). Helyesbítek:
súly: 79.4 kg (a többi adat stimmel)
Azért nem olyan rossz egy szénhidrátmentes diéta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése