2018. július 9., hétfő

Atyádat és anyádat tiszteld! - És a férjedet?...


Elmesélek egy történetet, aztán elmélkedek kicsit a mondanivalóján.

Egyik nap elmentem a …-i zöldségeshez (a helyszín nem fontos, az viszont igen, hogy ez egy családi vállalkozás). Az eladó hölgy éppen akkor ment át a szomszédos helyiségbe, amikor beléptem. Odabent a kassza előtt ült a kislánya egy széken, és valami mesét nézett a laptopon. Apuka odakint keményen dolgozott az udvaron. Én szép nyugodtan válogattam a finom zöldségeket, gyümölcsöket. Anyuka visszajött, dúlt-fúlt idegesen. Dolgos férje bejött, és a kasszához állt. Élete párja rápirított, hogy máskor azonnal jöjjön be, ha valaki van a boltban (mondjuk nem ilyen szép megfogalmazásban adta elő mondanivalóját). Kezdtem kellemetlenül érezni magam, de hősiesen válogattam tovább az ebédnek valót. A férj kikérte magának a hangnemet, ám ő legalább kulturáltan tette ezt. Az asszony csak pufogott és szuszogott tovább. Láttam, hogy a gyerek mindvégig feszülten figyelte szüleit. Fizettem, és gyorsan elhordtam az irhám a háborús övezetből.

Nem tudom, ki gondolja úgy, hogy a férj vétkes volt, vagy hibát követett el. Hiszen nem történt semmi tragédia, nem én reklamáltam, hogy miért nincs bent senki. Mégis durván letámadta a feleség élete párját. Ráadásul egy idegen előtt. Sőt, ami rosszabb, a gyerekük előtt!

Valahol teljesen megértem, ha az ilyen sárkány-feleségek mellől a férjek elmenekülnek, és más karjaiban keresnek egy kis kedvességet, pár jó szót.

Úgy gondolom, a kapcsolatuk elején ezek az emberek még tisztelték egymást. Kíváncsi vagyok, vajon mikor alakult át ez ilyen szörnyű módon? Volt egy pont az életükben, amikor a feleség cseszett továbbra is tisztelni a férjét? Vagy ez a rémes állapot fokozatosan jött létre? És hol marad a szülői példamutatás?

Attól tartok, nem tudok semmi egyebet hozzáfűzni ehhez a témához. Maradnak tehát a kérdések - számomra megválaszolatlanul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése