2018. április 16., hétfő

Hét nap élményei - 7. nap, vasárnap


Ennek a napnak a második fele kissé monoton volt (várakozás várakozás hátán, ráadásul egyedül), ám a délelőttöt és a kora délutánt a héten megszokott módon végigpörögtük.

Nem várhattuk meg, hogy a hasunkra süssön a nap, hiszen aznapra időpontunk volt egy finom kis pedikűr-manikűrre. Ott jócskán eltelt az idő, nekem pedig még egy-két londoni szuvenírt is be kellett szereznem.

Na tessék, már megint utólag jut eszembe egy reggeli pillanatkép, konkrétan ez:
Na igen, míg egyesek azt a luxust sem engedhetik meg maguknak, hogy az Úr napján, azaz vasárnap a hasukra süssön a nap, addig mások csokival a hasuk alatt alszanak…😆

Oké, szuvenír pipa, Juditéknál bőröndöm összepakolása pipa, ebéd pipa, indulás a reptérre: egy busz, két busz, Luton-reptéri busz, szóval sok buszozás, még több várakozás, végül szépen hazarepültem a hétfőbe.

Na neeeem, ilyen könnyen azért nem úszhatom meg az élménybeszámoló lezárását! Meg persze imádok írni, úgyhogy ezt az utolsó napot is tisztességesen kifejtem.😁

Szóval ott komolytalanodtam el, hogy igencsak időben kellett indulnom az esti géphez (ami fél tízre volt kiírva), hiszen a változékony londoni forgalomban igazán nem bízhat meg az ember lánya! Judit egészen a Lutonba induló buszig elkísért. Ez duplán volt jó, mert még addig is bandázhattunk, meg persze nélküle tuti eltévedtem volna…😅

Miután egy ölelés kíséretében jól megropogtatta a csontjaimat, immár magányos farkasként vágtam neki a nap maradék részének.

A reptéren minden okay volt, elég hamar átjutottam az ellenőrzésen, onnantól pedig már nem is volt egyéb dolgom, mint várni az idő múlását. Pacsirta típus lévén nem szeretek sokáig fent lenni, ezért ahogy lassan vánszorogtak előre az órák, egyre nyűgösebb lettem. Ráadásul az is betett nekem, hogy a gép negyven perces késéssel indult, meg az is, hogy a betegségemből sem gyógyultam fel teljesen, és a szervezetem aznapra időzítette a non-stop orrfolyást…😒

Jogos lehet a kérdés: mi a manóért nem egy korábbi géppel repültem haza? Azért, mert praktikusabb volt Debrecenben landolni, hiszen onnan könnyedebb hazajutnom, mint Pestről.

A gépen megpróbáltam volna szunyókálni, de sajnos részem volt “Az érzés, amikor aludnál, és közvetlenül mögötted percenként felröhög valaki, megfizethetetlen.” életérzésben. Mondjuk én is kellemes utastárs lehettem az állandó orrfújásommal…

Szerencsére tudok örülni a kis dolgoknak, ezért mosolyra fakasztott, amikor az egyik stewardess Rita néven mutatkozott be. Az pedig még örömtelibb pillanat volt, amikor Ritter Balázs kapitány úr szinte észrevétlenül és biztonságban tette le a gépet Debrecenben! Azt sem bántam már, hogy hajnali fél kettőre jár az idő.

Valamiért számomra szívet melengető az a szertartás vagy rituálé, amikor a szerencsés földetérést követően a gépben tapsolni kezdenek az emberek. Szerintem ez megilleti a személyzetet, amiért végig figyeltek ránk, és épségben hazaszállítottak minket szeretteinkhez.

Egy utolsó próbatétel várt már csak rám: hatvan kanyart bevéve elvánszorogni az ellenőrző-pontig. Tudod, amikor van az a kígyóztató szalagkorlát, vagy mi a szösz. Na jó, inkább mutatom:

Araszolgatás közben egy igen érdekes és egyben rettentő szomorú dolgot figyeltem meg.

Landolás után meg szoktam várni, amíg a többség leszáll, hogy kényelmesebben elrámolhassam magam a széksorok közötti szűk helyen. Ezenkívül a gépből való kiszállás után még megálltam a géptől távolabb, hogy egy művészi fotót készíthessek, ‘Repcsi az éjszakában’ címmel. Íme a műalkotás:
Továbbá a magyar mosdóban is rögvest tiszteletemet tettem, ezért a sor legvégén kötöttem ki. Előttem pár lépéssel egy fiatal anyuka várta, hogy kicsekkolhasson végre, nyakában nyűgös kisgyerekével, vállán a motyóikkal. Egy idő után annyira megfáradt szegény, hogy leült csak úgy a földre az egyik falhoz, és ott próbálta csitítgatni pityergő porontyát. Azt láttam, hogy az összes “kedves utastárs” csak bámul rá, mint a birka, de egynek sem jutott volna eszébe, hogy maga elé engedje szegény párákat. Nem akartam műbalhét rendezni, és beszólni a népnek. Sajnos nem szeretek konfrontálódni. Csak szomorúan konstatáltam magamban, hogy lám, visszatértem a mai magyar valóságba…

Végre-végre azonban eljött a pillanat: a férjem nyakába omolhattam, és a hazafelé úton végig boldogíthattam őt a kocsiban a csacsogásommal.😅

Előzetesen megírtam neki, hogy mielőtt elindulna értem, hozza el a házban fellelhető összes zsepit, plusz némi hidegélelmet és teát is. Így hát egész kellemes utam volt hazáig. Mire pedig pirkadni kezdett, sikeresen nyugovóra is térhettünk a mi kis békés, nyugodt fészkünkben.

Ezennel le is zárom a hét nap élménybeszámolóját.

Azért is örülök különösen, hogy ezt a személyes naplócskát vezetem, mert milyen jó lesz majd vén trotty koromban végigolvasni ezeket a kedves emlékeket, és hálás szívvel visszagondolni, micsoda kalandokban volt részem életem során. És milyen jó volt ezen a boldogságon osztozni a szeretteimmel! 💝

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése